איך מתאימים מקצוע?

כמה פעמים התלבטת באיזה תחום לימודים לבחור? שאלת את עצמך מה עדיף על מה? ואולי תהית האם זו תקופה טובה עבורך להתחייב לשנת לימודים?

חדשות כיפה באדיבות מכללת מעינות 12/10/15 16:40 כט בתשרי התשעו

איך מתאימים מקצוע?
shutterstock, צילום: shutterstock

כמה פעמים התלבטת באיזה תחום לימודים לבחור? שאלת את עצמך מה עדיף על מה? ואולי תהית האם זו תקופה טובה עבורך להתחייב לשנת לימודים? השאלות האלו נכונות וטובות והן מלמדות על אישה שקולה, רצינית ואחראית, שרוצה להתקדם ויחד עם זאת מבינה שלא הכל מתאים לכל אחת ובכל זמן.

הדס לרר, גרפולוגית מוסמכת, מטפלת רגשית בשיטת הגישטאלט ומטפלת בעיסוי, בוגרת מכללת מעינות - המרכז ללימודי רפואה משלימה, המאבחנת כתבי יד של מתעניינות לצורך הכוונת לימודים כחלק מהשירות של המכללה לתלמידותיה, עושה לנו קצת סדר בכל מה שקשור להכוונת לימודים והתאמה אליהם דרך כתב היד:

כגרפולוגית, אני בוחנת את התחומים הבאים כשמדובר בהכוונה להתאמת לימודים:

  • כישורים ויכולות טכניות
  • עולם הנפש והרגש - פוטנציאל
  • כישורים חברתיים
  • מעוף ויצירתיות
  • תנאים סביבתיים ומצב עכשווי

כישורים: רמת אינטלגנציה, קליטה ופליטה של מידע, חשיבה מופשטת או רציונלית ומדויקת, התנהלות קוגנטיבית או יותר חוויתית, יכולות אנלטיות וורבליות, יכולת ניתוח, יכולת לקשר בין דברים ולהסיק מסקנות או לא, רמת אינטואיציה, מידת זריזות החשיבה, האם יש יכולת טכנית, חשיבה גמישה וזורמת או נוקשה, בעלת חשיבה חזותיים או שמיעתיים מפותחים ועוד.

עולם הנפש והרגש: איזון רגשי, יציבות והתמדה, יכולת להתחיל ולסיים מטלות, ויכולת להתמודד עם קשיים ופתרון בעיות. יכולת לעבור תהליכים או תקיעות בתבניות חשיבה, רמת מודעות עצמית ועוד.

כישורים חברתיים: רמת אינטלגנציה רגשית, יכולת ליצור קשרים, לזרום ולפנות מקום לאחר. מידת הצורך בקשר חברתי או אדם החי בניתוק חברתי, פחד קהל וכו'.

מעוף ויצירתיות - מקוריות בחשיבה ובהבעה, יכולת ליצור ולהמציא וליזום רעיונות חדשים, חשיבה והתנהלות עצמאית ועוד.

תנאים סביבתיים: תמיכה בבית על ידי הבעל ו/או המשפחה המורחבת, מצב כלכלי, התמודדות עם משפחה גדולה ומתרחבת, מצב נפשי ורגשי נתונים בהתאם לשלב החיים הנוכחי, פניות ללימודים והאם כרגע ישנה יכולת לקחת מטלות נוספות או שמא הבחירה בלימודים כרגע תיצור עומס למול שמחה וחיוניות.

הלימודים מותאמים בהתאם למכלול הנתונים הנ"ל ולפיהם ניתן לדייק את תחום הלימודים למאובחנת. לדוגמא:
אישה התעניינה בתחום טיפולי. במקצועה היא מורה, בעלת יכולות וכישורים גבוהים ובעיקרון יש לה כישורים ויכולות המותאמים למסלול עמוק ומקצועי מסוג זה. יש לה ידיים טובות, חשיבה מדויקת, יכולת מצוינת לעבוד עם סכמות ויכולת להיצמד למבנה תהליכי, תקשורת טובה ואהבת הזולת, עם זאת, מצבה הנתון הראה כי מסיבה כל שהיא כרגע היא מוצפת, לא רגועה מבחינה רגשית, קצת מבולבלת ומתקשה להתמקד, עייפה מלחשוב ועמוסה רגשית. הלימודים היו חשובים לה והיה ברור בכתב ביד כי הם יאפשרו לה אוויר לנשימה ויתנו לה כח לעבור את התקופה העמוסה הזו.

ההמלצה שלי עבורה הייתה ללמוד את אחד מתחומי המגע, ומתוכם דווקא ללמוד רפלקסולוגיה, משום שהמגע יאפשר לה להתפנות מההתעסקות האובססיבית בנפש ובחשיבה וימקד אותה במגע תומך וחוויתי - גם מעצים וגם מקנה מקצוע טיפולי וקשר עם אנשים. וכך יש לה את כל מה שצריך למקצוע זה מבלי להיכנס לעומקים רגשיים שהיא לא פנויה אליהם כרגע.

אם את מתלבטת, מוזמנת ליום הפתוח הקרוב ולקבל אבחון גרפולוגי חינם להכוונה והתאמת לימודים כשירות מיוחד מטעם מכללת מעינות