איך בוחרים מדריכת כלה? לא מספיק לבקש טלפון מחברה

איך מחפשים מדריכת כלות שמתאימה לי? מה חשוב, ממי לקבל המלצות ולמה בכלל צריך את זה

חדשות כיפה אלונה הלמון 17/08/16 16:46 יג באב התשעו

איך בוחרים מדריכת כלה? לא מספיק לבקש טלפון מחברה
אילוסטרציה - אלנתן גוטוויוירט, צילום: אילוסטרציה - אלנתן גוטוויוירט

ההשפעה של הדרכת הכלות והחתנים על הזוג, על חווית הזוגיות והאינטימיות שלהם, מרחיקת לכת הרבה מעבר למה שמסתתר מתחת לשם התמים " הדרכת כלות וחתנים". שנים אחר כך עוד תצטט הכלה את מדריכת הכלות בקול או בינה לבין עצמה, והגישה של המדריכה, זו הנאמרת במפורש וזו שבין השורות, תמשיך ללוות אותה. כלה פוגשת את המדריכה בשלב מכריע בחייה, בו היא מתמודדות עם השינוי בחייה- מרווקה לנשואה.

המדריכה, למרות היותה דמות חדשה בדרך כלל בחיי הכלה, ואולי דווקא בשל כך, הופכת לאוזן קשבת לדברים שלא חלקנו עם חברים וגם לא עם המשפחה. חששות, סיפור גוף מורכב, ספקות לקראת החתונה, מחשבות על ליל כלולות, סודות.. זהו מקום לחזור אליו להתייעצות, שאלות ובעיות לאחר החתונה. תפיסת עולמה שלה עצמה משפיעה רבות על כל מה שיקרה במפגש בין השתיים.

ולצערנו המפגש הזה הוא לא תמיד טוב. בגלל שהיום אנחנו כבר יודעים שמדובר במפגש מכונן, זה קריטי שהכלה תפגוש את המדריכה הנכונה עבורה. זו שתתן לה את מרחב הבטחון להביא את עצמה במלואה ,ולדבר על הכל. באוזן רגישה, לב פתוח, וחכמת חיים.

מצד אחד, מאד משמחת העובדה כי עצם ההליכה למפגשי הכנה לקראת החתונה הפכה לקונצנזוס. הלכה אפשר ללמוד מספר הלכה אך ללמוד איך חיים את ההלכה דורשים תיווך, אבל לא כל תיווך הוא מתאים. זה חייב להעשות עם האדם הנכון.

זה אחד האתגרים שצריך להתמודד עימם בהדרכת כלות- למצוא את האדם הנכון שיעבור עימנו את השלבים החדשים בחיינו. לאתגר הזה מצטרף קושי נוסף כשהחתן והכלה לא יודעים בעצמם להגדיר את הציפיות שלהם מההדרכה.

אז איך יודעים שזה נכון?

כדי לאפשר למפגש של מדריכה וכלה להיות מפגש של צמיחה, למידה והתפתחות, לא מספיק לקבל מספר טלפון מחברה. צריך לעשות מחקר, כי מה שהיה טוב לחברתי לאו דווקא טוב עבורי. אנחנו לא באותו גיל, יש לנו סיפור משפחתי שונה, סיפור אישי שונה, תפיסת עולם אישית , רקע מקצועי ועוד.

את הצורך הזה זיהינו בצהר כבר לפני יותר מעשור. מתוך תפיסת עולם זו הוקם מיזם טובים השניים להדרכת זוגות דתיים שנותן לא רק גישה למאגר של מדריכות כלה ומדריכי החתנים שלנו אלא מייעץ ומתאם בין הכלה למדריכה בהצלחה גדולה.

איך אנחנו עושים זאת? זה סוד. וברצינות? המדריכים ומדריכות מאותרים אישית על ידינו, הם עוברים הדרכה מקצועית שאינה מסתיימת בקורס ההכשרה אלא מתמשכת לאורך שנים בכנסים פנימיים והכשרות מקצועיות, כך שיש בינננו הכרות אישית ארוכת שנים.

אנו מראיינים את הזוגות המאורסים אישית ועוזרים להם באמצעות שאלות לחדד את הציפיות שלהם. ובעיקר מקשיבים ומקשיבים. אין שמות. יש אנשים . ושאיפה גדולה להתאים ברגישות את מורי הדרך הנכונים עבורכם. כי זו דרך שאנחנו לא רוצים שתעשו אותה לבד.

הכותבת היא רכזת פרוייקט "טובים השניים" מבית ארגון רבני צהר.