בינה יתרה - נשים קונות בזול ומנצלות הנחות

מחקר בינלאומי שהקיף נתונים מ- 66 מיליון לקוחות באתרי קניות ברשת בדק ומצא כי נשים יודעות לקנות בזול יותר מאשר גברים והן מנצלות היטב הנחות מוצעות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/18 11:43 כח באדר התשעח

בינה יתרה - נשים קונות בזול ומנצלות הנחות
קניות ברשת, צילום: שאטרסטוק

מחקר המבוסס על ניתוח רכישות של 66 מיליון לקוחות באתרי קניות און-ליין, העלה שנשים מבצעות 2.5% יותר עסקאות רכישה באינטרנט מאשר גברים, אולם הסכום הממוצע לכל רכישה נמוך יותר. הסיבה לכך שנשים נוטות לנצל את מסלולי ההנחה בשיעור גבוה ב-7% מאשר גברים, שפחות נוטים להתמקד במבצעים אלא קונים באתר לפי תכנון מראש או את הפריט המוצג בפניהם באותו הרגע.

 הבדל מעניין נוסף בין המינים הוא שנשים הן לקוחות נאמנות יותר. 50% מהמזמינות חזרו והמשיכו להיכנס לאותם אתרי הקניות כדי לבצע בהם הזמנה נוספת, לעומת 40% בלבד מהגברים. לכן הן גם נהנו מהטבות של לקוחות חוזרים. לדברי משה דמרי, מנהל החטיבה האסטרטגית בחברת "אופטימוב", המסקנה של המחקר היא שבאופן קצת מפתיע מנקודת ראותם של אתרי הקניות נשים נחשבות לקהל פחות רווחי מאשר גברים בטוח הקצר, אולם הסיכוי שהן תהפוכנה ללקוחות ארוכות טווח גדול יותר. לכן ההנחה של חלק מהחברות שאפשר למכור לנשים במחירים גבוהים יותר מאשר לגברים מתבררת כהפוכה למציאות וכדאי לעודד אותן לקנות דווקא במסלולים של הנחות מיוחדות לימי הולדת ואירועים, צבירת נקודות ועוד שמגדילים את הנאמנות שלהן לאורך זמן.