נשואים שנים וכבר בקושי מדברים?

הגעתם לשלב שאתם מדברים בעיקר על התפריט של שבת, על צ'ק שצריך להפקיד או על המבחן של אחד הילדים? הטור הבא יעזור לכם לרענן את הזוגיות, בלי הרבה מאמץ.

חדשות כיפה אסף פני-אל 11/02/18 11:04 כו בשבט התשעח

נשואים שנים וכבר בקושי מדברים?
בני זוג, צילום: שאטרסטוק

הקטע שהכי מבהיל אותי זה כשאני תופס את עצמי מדבר עם אשתי על התפריט של שבת, על הצ'ק שצריך להפקיד, על המבחן של אחד הילדים ופתאום – בום – אני קולט שאנחנו מדברים רק על הצדדים הטכניים של החיים בתוך מציאות אפורה ומשעממת.

אז אני מתנער, משנס מותניים ואת היצירתיות שלי ומנסה לדבר על משהו אישי, לשבת ולפטפט כמו זוג שמתעניין אחד בשני, בלי קשר לזה שאנחנו נשואים באושר כבר מיליון שנה ונדמה לפעמים שאין מה לחדש או להכיר שלא הכרנו כבר.

ואז ראיתי אותה. קופסא מעוצבת ומסקרנת שישבה על השולחן אצל חבר. הכותרת התנוססה בגאון על החבילה – "כרטישיח". צללתי להכיר את הערכה ונדהמתי לגלות שהקופסא הקטנה הזו הכילה תוכן שאפשר להכניס למחסן עצום: אינספור כרטיסים עם מאות נושאים לדבר עליהם. כל נושא שאתם יכולים לדמיין. זרקו נושא – הוא שם. תגידו את כל הנושאים שעולים לכם לראש – כיסיתם אולי רבע.

המשכתי לחפור וגיליתי שאת הערכה הזו יצרו זוג נשוי בשם רחלי ונתנאל וייס. היא - עובדת סוציאלית ויועצת זוגית והוא מאמן אישי. יצרתי קשר איתם כדי לשמוע קצת יותר את סיפור הרקע והוא באמת היה מעניין: הזוג המשקיען הזה החליט שהם יוצאים לדייט כל יום רביעי במשך כמה שנים ברצף! צבירת מאות שעות של שיחות והכרות פתחה להם את העיניים להבין שאין סוף לכמה שאפשר להעמיק את הקשר עם בן\בת הזוג.

אז הכנתי את אשתי, שמנו את הילדים לישון וישבנו עם הקופסא. החלטתי לרפרף במהירות על כל הקלפים ואשתי אמרה לי "סטופ". הוצאתי את הכרטיס הנבחר ואמרתי לה לבחור מספר מ-1 עד 9 (בכל כרטיס יש שני צדדים, ובכל צד יש 9 שאלות על נושא מסוים). ודיברנו ודיברנו ודיברנו. תיארתי לעצמי שהחוויה שונה אצל כל זוג. אנחנו באמת חפרנים, אז דיברנו על כל שאלה במשך חצי שעה. יש זוגות שבטח ייהנו לדבר 5 דקות ולהמשיך הלאה לשאלה הבאה. יש כאלה שיתניעו עם השאלה ואז כבר יעברו לנושאים אחרים תוך כדי שהשיחה זורמת. כל זוג והחיבור שלו.

אבל מה שבאמת היה מעניין (ואני לא יודע אם הזוג היוצר תכנן את זה מראש) הוא שהמשחק הזה יכול להיות מיועד לערב משפחתי מדהים. אין ברפרטואר השאלות העצום תכנים אינטימיים, הוא לא נוגע בדברים לא נעימים כמו גירושין או מוות או כל נושא שלא בטוח שהייתם רוצים להעלות במשחק עם המשפחה. נראה שהערכה מצליחה מצד אחד לכלול המון נושאים, אבל גם להישאר מותאמת לכל הקהלים.

אברי גלעד הביא את ערכת "כרטישיח" לתכנית הבוקר שלו, "העולם הבוקר". ישבו שם שישה מגישים ושלפו כרטיס באקראי שהכותרת שלו הייתה "שינה". מיד התחילו לגלגל שיחה מעניינת ומשעשעת בנושא השינה, כשכל אחד חושף את הרגלי השינה שלו, שעת השינה, מה עובר עליו כשהוא עוצם עיניים ומה הדבר שהוא הכי צריך בשביל להירדם.

אז עוד לא ניסיתי את זה, אבל סימנתי את יום המשפחה. כולנו, מול האח, שוקו חם וכריות, שולפים כרטיסים ומגלים דברים מפתיעים אחד על השני. ואם זה יעבוד טוב, מי יודע, אולי נהפוך את זה לדייט משפחתי, כל יום רביעי, במשך השנים הבאות...

 

כרטשיח

כרטשיחצילום: יח"צ