דרושים מטפלים מיניים לציבור הדתי: "מחפשים מקצועיות עם יראת שמיים"

במרכז "בקדושה" עוסקים בחינוך וטיפול בסוגיות כמו מיניות בריאה, פגיעות מיניות וטיפול מיני זוגי. כעת נפתח במרכז קורס להכשרת מטפלים מיניים ומטרתו ליצור מטפלים מקצועיים היכולים לתת מענה מקצועי אבל גם הלכתי אמוני

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 29/08/17 17:00 ז באלול התשעז

דרושים מטפלים מיניים לציבור הדתי: "מחפשים מקצועיות עם יראת שמיים"
סיום קורס ב"בקדושה", צילום: בקדושה

לפני כחמש שנים, מתוך הצורך הגדול לעסוק בנושא המשפחה והמיניות בציבור הדתי, הקים אליהו אקרמן, פסיכולוג בכיר, את "בקדושה" - מרכז העצמה לחיי משפחה, ומשמש כראש המרכז.

המרכז מהווה קורת גג לכל הסוגיות הקשורות בחינוך וטיפול להתבגרות, זוגיות, משפחה, אינטימיות, ומיניות בריאה, ומשמש ככתובת מוסמכת לכל פניה והתעניינות בנושאים כמו התמודדויות בגיל ההתבגרות, הנחיית הורים, חינוך לאינטימיות בריאה, יעוץ זוגי, יעוץ וטיפול מיני, העצמה אישית ומשפחתית, טראומות ופגיעות מיניות, התמכרויות, משיכה תוך מגדרית ועוד.

"יש לנו במרכז רופא, סקסולוגים, פסיכולוגים, כולם יראי שמיים. מה שחשוב לנו זה מקצועיות עם יראת שמיים, שניהם בלי פשרות", אומר אקרמן,  "מוסד המשפחה נמצא כיום במצב שהוא מצד אחד חשוב, ומצד שני רבים מערערים על החשיבות שלו. טיפול זוגי מיני עד לא מזמן היה מופקר ולא היה חיבור בין הדתי, אמוני  למקצועי.אנו תמיד מחפשים דרך לגעת בנושא המיניות בצניעות ובפתיחות".


אתם מתעסקים גם עם סוגיות שנויות במחלוקת כמו סוגית ההומוסקסואלים הדתיים?

"הרבה פעמים השיח מובל לנקודות קצה וזה גורם לאנשים להציג את הדברים בהקשר הלא נכון. אלו דברים שיש ללבן אותם לעומק. חוץ מהסוגיה הזו יש סוגיות נוספות שאנו מטפלים בהן לעומק ובהצלחה רבה. פגיעות מיניות, טיפול מיני זוגי והתמכרויות".

המרכז מלווה מוסדות וארגונים ומסייע למשפחות ולאנשים פרטיים, וקיימים בו מגוון מוקדי פעילות:  צוות מטפלים מומחים, מוקד הכוונה לטיפול, סדנאות להורים ולצוותי חינוך, וגם אגף טיפולי -‘בקדושה’, ובית הספר ללימודי משפחה - ‘שורש וענף’ הכוללים את המחלקות זוגיות ואישות, מוגנות, פגיעות מיניות, מתבגרים, נשים והתמודדויות שונות. נוסף על מחלקות אלו המרכז מפעיל בית מדרש ומכון מחקר.

המרכז גם עורך קורסים והשתלמויות, למשל קורס הכשרת מדריכי מיניות בריאה, קורס להכוונה טיפולית, ועוד.

קורסים וימי עיון ב"בקדושה

קורסים וימי עיון ב"בקדושהצילום: בקדושה

אחד הקורסים החשובים של "בקדושה", שבימים אלו נפתח המחזור השלישי שלו, הוא קורס הכשרת מטפלים מיניים המועבר בין היתר על ידי מר אליהו אקרמן, ד”ר מרים בואר וד”ר אלחנן בראון, ומוכר ע”י איט”ם, האיגוד הישראלי לטיפול מיני. אקרמן טוען, כי, הקורס בא לחבר בין האמוני למקצועי: "בעיני הקורס הוא ממש בשורה, כי זה לא היה קיים: רצינו לשלוח אנשים לטיפול ולא היה למי. כדי להפנות אנשים לטיפול צריך לסמוך על המטפל ואנחנו מכשירים אנשים שיכולים לתת מענה מקצועי ברמה הכי גבוהה גם טיפולית וגם הלכתית". 

הקורס מיועד לאנשים המגיעים מהעולם הטיפולי והרפואי (רופאים, פסיכולוגיים, עובדים סוציאליים), בעלי תואר שני או לקראת קבלתו. גם רבנים או יועצים יכולים להשתתף בו, באישור מראש. לדברי אקרמן, "המשתתפים הם אנשים מקצועיים ברמה גבוהה שרוצים להתמחות בפן הסקסולוגי".

הקורס נמשך שנתיים, יום בשבוע. בשנה הראשונה מתמקדים בטיפול מיני, למשל ליקויים בתפקוד, ובשנה השניה ההתמקדות היא בהתמודדויות על הרצף בתחום המיני. בסיום הקורס התלמידים מוכשרים להתמחות בטיפול מיני ומקבלים תעודה של מרכז בקדושה המוכרת על ידי האיגוד הישראלי לטיפול מיני.

ניתן עדיין לתאם ראיון להרשמה לקורס. ימי ראיונות: יום רביעי, 30/8, ח' אלול,  יום שלישי 12/9, כ"א אלול. קורסים נוספים לאנשי חינוך והורים נפתחים מיד אחרי החגים. לפרטים והרשמה: 073-7416200/ 0525802600


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן