מחפשים פרק ב'? תבואו פתוחים

מיזם "ממשיכים מחדש" הוקם במטרה להקל את הקושי במציאת זוגיות עבור אלמנים/ות וגרושים/ות במגזר. הרב יוני לביא: "אפשר היה לחשוב שכשמנסים למצוא זוגיות בפעם השנייה זה ילך מהר ובקלות יותר, אך המציאות הפוכה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 14:35 כ בשבט התשעח

מחפשים פרק ב'? תבואו פתוחים
חתן וכלה, צילום: שאטרסטוק

מציאת בן זוג זה פרוייקט לא פשוט אשר הופך מעט מורכב יותר כאשר מדובר בפרק ב'. "ממשיכים מחדש" זהו מיזם שהוקם במטרה להקל את הקושי ופועל להגדלת מאגר המחפשים הפונה לאלמנים ולאמנות וגרושים וגרושות במגזר.

"המטרה היא לעזור למי שנמצא בדרך לפרק ב' למצוא שידוך ראוי בצורה מכובדת. על הצורך יעידו האנשים הרבים שנרשמו ומחזקים אותנו בצורך שבדבר", אומר לנו א' העומד בראש המיזם ומעוניין להישאר בעילום שם. "מעבר לכך, פרק ב' זו סוגיה שונה משידוך רגיל, שכן יש פרמטרים כמו מקום המגורים, או מספר הילדים שבאים בחשבון, בניגוד לקלות הברורה של הצעה בפרק א". לאחר שהצליח לשדך כ-20 זוגות של רווקים ורווקות א' החליט על הקמת מיזם שבהגדרתו מיועד לפרק ב', אך פונה גם לרווקים ורווקות שאין להם בעיה להיפגש עם גרושים או אלמנים".

כיצד מצטרפים למאגר? 

"נרשמים באתר 'ממשיכים מחדש', ולאחר יום- יומיים נציג שלנו חוזר טלפונית. הגברים ממלאים טופס ועוברים ראיון טלפוני והנשים ממלאות בצורה עצמאית טופס שנשלח אליהן. אנחנו לא עובדים בפורמט של אתרי היכרויות. בניגוד לאתר, אצלנו שדכן פונה אישית אל כל אחד מהמועמדים ושולח לו בצורה אישית את הפרטים של המועמדת ולהיפך. אנחנו נשמח להגדיל את מאגר הגברים שלנו ואני קורא לכל מי שזה יכול להיות רלוונטי עבורו, לפנות אלינו. ב-ט"ו בשבט התחתן הזוג הראשון שלנו, הוא אבא ל-4 והיא אמא ל-3, וברוך השם כל העת יש זוגות שממשיכים להכיר".


לדברי הרב יוני לביא המלווה את הפרוייקט: "אפשר היה לחשוב שכשמנסים למצוא זוגיות בפעם השנייה זה ילך מהר ובקלות יותר כי הרי יש כבר 'ניסיון', האדם בוגר ויודע כבר בדיוק מה הוא רוצה ומה טוב בשבילו. המציאות הפוכה. בדרך כלל זה יותר מורכב ומסובך דווקא בגלל המטענים הגדולים שכל צד מביא איתו. הגיל והניסיון עלולים להיות מכשול כשאדם מתקבע על מודל מסויים שדווקא אותו הוא מחפש. נוסף לכך בפרק ב' יש לפעמים את הילדים שלו או שלה, מה שמוסיף מורכבות לעניין. כמובן שכל זה נותן גם מוטיבציה כפולה להתאמץ על העניין ולעשות כל מה שאפשר כדי להכיר ולשדך בין אנשים שמחפשים פרק ב' כיוון שזה יבנה בית לא רק לבני זוג אלא גם לכמה ילדים שכל כך זקוקים למסגרת היציבה הזו".

מה היית מציע למי שנמצא בחיפוש פרק ב'?

"להשתדל לבוא כמה שיותר פתוחים" אומר הרב, "גם אם בפרק א' התאים לי דבר מסוים זה לא אומר שכך חייב להיות גם בהמשך. כעת אתה בגיל אחר, בשלב אחר בחיים, עם סדרי עדיפויות בוגרים יותר - וזה מאפשר להיפתח לכיוונים שאולי לא היו מתאימים בעבר אבל עכשיו יוכלו להצליח. דבר נוסף שמאוד עוזר הוא הקטע של ליווי. אנחנו מציעים לכל זוג להיעזר בצוות המלווה שלנו תוך כדי תהליך ההיכרות ובניית הקשר. הניסיון מלמד שהליווי הזה מגביר באופן משמעותי את הסיכויים למציאת בן/ת זוג".

 

ממשיכים מחדש

ממשיכים מחדשצילום: יח"צ