נמאס לכם מבתי קפה? אולי תבואו לצייר בדייט

כבר חרשתם את פארק רמת גן או גן סאקר? מיציתם את כל בתי הקפה באזור? אז הנה המלצה לדייט מקורי: ערב ציור שמתרחש בפאב ושובר את הקרח

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 16/05/17 17:20 כ באייר התשעז

נמאס לכם מבתי קפה? אולי תבואו לצייר בדייט
פיינט דייט, צילום: אפרת חפץ

 

 

פיינט דייט הוא אירוע של ציור ושתיה ונערך בפאבים בשעות הערב, במהלכו מקבל כל משתתף בד קנבס, צבעי אקריל מקצועיים, מכחולים וסינר ומצייר ציור. זה קורה בהדרכה צמודה של אמנית שמפרקת את הציור לשלבים כך שכל אחד יכול להצליח. האירועים נערכים באווירת מסיבה, עם מוזיקה ברקע ואפשרות להזמנת אוכל ושתייה מהפאב.

מאחורי המיזם עומדים שלושה יזמים: אפרת חפץ, אמנית ואשת הייטק לשעבר; ערן גולדין, מפתח תוכנה; וירון פרוסט, איש תוכן ודיגיטל.

הטוויסט הוא שהאירועים מיועדים לאנשים שלא יודעים לצייר כלל, תחת ההבטחה ש"כל אחד יכול". לדברי אפרת חפץ, המדריכה הראשית ושותפה במיזם, "מה שמדהים בפיינט דייט הוא שרוב האנשים מגיעים בתחילת הערב עם אפס אמונה בעצמם וביכולת שלהם לצייר, ובסוף האירוע הם באים אליי המומים ולא מאמינים שיצא להם ציור כל כך יפה – שהם יכולים לתלות בסלון בגאווה ולהשוויץ בפני אורחים שמגיעים הביתה. כל מי שמגיע הוא אמן וכולם יוצאים עם חיוך. האווירה כייפית ותומכת".

פיינט דייט

פיינט דייט אפרת חפץ

האירועים נערכים בהשתתפות 50-60 אנשים בכל פעם, בפאבים בתל אביב, כפר סבא וראשון, ולאחרונה גם בפאב תרל"ח הכשר בפתח תקווה. כאשר האירועים מתקיימים בתרל"ח (בימי א' ו-ד' וביוני גם בימי ג'), רוב הקהל דתי ואפילו חרדים מגיעים מידי פעם.

הפיינט דייט הוא לא אירוע שידוכים, אפשר לבוא עם חברה טובה, אמא, אחים וחברים לעבודה, וכן, גם עם הדייט שלך.

היית ממליצה לבוא עם בן/בת הזוג?

"בטח. זה ממש מוציא מהשגרה. זוגות שרוצים להתרענן במשהו חדש יהנו מאוד. אתה מגלה דברים חדשים על האדם שאתך".

הכל טוב ויפה, אבל כשמגיעים עם בליינד דייט? מישהו שלא פגשת אף פעם, זה לא מביך?

"הפיינט דייט הוא שובר קרח מצוין. מדברים תוך כדי, נותנים טיפים אחד לשני. אפשר גם לגלות על הדייט שלך עד כמה הוא משחרר וזורם ותכונות נוספות".

אפרת מספרת שבאחד האירועים אפילו התרחשה הצעת נישואין מרגשת. הזוג החליט לשבת זה מול זה ולא להראות את הציורים אחד לשני. במהלך המפגש כתב הבחור על הקנבס שלו "התינשאי לי?" והגיש אותו לחברתו יחד עם טבעת– לקול מחיאות הכפיים של יתר המשתתפים הנרגשים. היא מצדה כתבה על הקנבס שלה את המילה "כן".