למה אני אוהב אותך?

נתנאל קראוס דן אודות מדדים זוגיים, תוהה בקנקנם של תוצאות החיפוש בגוגל ומציג את "מדד הזוגיות המדורג". ועם התשובה הכי טובה לשאלה:"למה אתה אוהב אותי"?

חדשות כיפה נתנאל קראוס 25/01/18 09:34 ט בשבט התשעח

למה אני אוהב אותך?
בני זוג, צילום: שאטרסטוק

פעם מישהו אמר לי דבר גדול. אולי את אחד הדברים הכי חשובים בזוגיות. נפגשנו במקרה. כל אחד מאיתנו חזר מארוחת ערב שבת. עצרנו מתחת לעמוד תאורה בשכונת קטמון ושוחחנו על הא ודא. הנושאים התגלגלו מאליהם למרות הקור החזק ואמצעי החימום שחיכו לנו עם שעוני שבת מתקתקים בדירות הרווקים שלנו. הדבר הגדול שהוא אמר באותו מפגש היה כך: אם מישהי שואלת אותך למה אתה אוהב אותה אז תגיד לה שזה סוד. 
אל תנסה לענות, 
אל תנסה להסביר. 
אל תנסה. 
זה סוד.
 
בעידן הסמנטיקה אף אחד לא מוכן לקבל דברים כהוויתם. לכל דבר חייב להיות הסבר. הכל צריך להיות ספור, מדוד, שקוף, ברור. אחרת נצטמרר ולא נוכל להרדם. גם כשהכל הולך חלק ניתן לחשוש שאולי יש איזושהי בעיה. אולי היסודות חלשים ומתישהו כל הסיפור שרקמנו יקרוס. הקשר. החתונה. הזוגיות. 
המרדף אחר הסיבות לא פעם גורם לנו לראות בדברים חסרי משמעות סימנים מובהקים. נתונים מנותקים הופכים להיקשים וגזרות שוות. הסברים מופרכים לאמיתות. פרשנויות. השוואות. הדמיות. פיענוחים של שפת גוף, פרצוף, מימיקה, רטוריקה, דרמטולוגיה, גרפולוגיה. נומרולוגיה.  ועוד ועוד. לפעמים הצורך להבין הופך לאובססיביות.
 
דירוג גוגל
מאוד משעשע לצפות במי שמסיקים מסקנות על בסיס חיפושים בגוגל. אם כולם חיפשו שחקן, אז כולם חושבים שהוא יותר חשוב מזוכה פרס נובל. לא. זה לא נכון. אף אחד לא חושב ששחקן יותר חשוב מזוכה פרס נובל (ניתן להתווכח על כך...). פשוט חפרו בנושא ואנשים חיפשו. אם ישנם יותר חיפושים אודות רב מסוים מאשר על רבי לוי יצחק מברדיצ'ב - מה זה אומר? מה משמעות הסטטיסטיקות?
 
הזוגיות שלכם אמנם מיוחדת אך לא צריך להסחף ביחודיות. נכון שכל אחד הוא מיוחד, והשילוב בין שני מיוחדים מייחד עוד את ייחודיותכם. אך המודל הזוגי הוא מודל ותיק מאוד. למעשה, צרכי החיים בדרך כלל מכריחים כל בני זוג להתמודד עם מערך זהה של דילמות. במיוחד בשל כך נורא מושך לערוך השוואות כגון: הם עשו כך, רכשו זאת, ממליצים על. אומרים ש...
 
איך באמת מודדים זוגיות? 
זו שאלה מאוד טובה. קצת חיפושים ברשת יעלו כתבות בנוסח "6 סימנים שהנישואים שלכם יחזיקו". יוצגו כל מיני מחקרים סטטיסטיים אודות סממנים שמעידים על קשר טוב. זה נחמד. טוב לקרוא דברים כאלו מידי פעם. זה בהחלט תורם למודעות על הקשר הזוגי. להיזכר במושגים מן העבר - אלו שהיו ברורים בשלב הדייטים: ספונטאניות, אחראיות, איכפתיות, יצירתיות, סבלנות, תקשורת, הקשבה, זמינות, בילוי, הכלה. 
 
הכירו: "מדד הזוגיות המדורג"
מדד הזוגיות פשוט מחד, אך ערמומי מנגד.
ערמומי: בשל הנטייה להשוות לאחרים. לגרום לנו לבחון מה יש "להם", ומה "הם" עושים.
פשוט: מצד השאלה המדורגת והבסיסית שצריך לשאול - האם טוב. 
שאלה 1. האם טוב לה או לו ש...
שאלה 2. האם טוב לכם ש...  
שאלה 3. האם טוב לך ש... 
 
על בני זוג להשגיח כי מציאות הטוב היא הניכרת, כאשר על כל צד להיות ער לטובתו של הצד השני, באופן כללי, וכן בשאלות נקודתיות.
עצרו רגע והביטו על בן/ת הזוג. שאלו האם טוב לו/ה. לאחר מכן שאלו האם טוב לשניכם. ולאחר מכן, כדאי לבצע דאבל צ'ק אישי ולראות כי טוב לך לכשלעצמך.
 
לתשומת לבכם/ן - הזהרו לא לחפור ולשאול "טוב לך" באופן מילולי. חשיבה יתרה לא בהכרח מועילה ואף עלולה ליצור בעיות יש מאין. 
 

 

לכל הטורים של נתנאל, היכנסו!

נתנאל קראוס- נשוי באושר. כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל".

 

המסה ליוצא הדתי המתחיל

המסה ליוצא הדתי המתחילצילום: נתנאל קראוס

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן