"ניצחו את סטאלין": צפו בזוג בני 90 שהתחתנו השבוע

ריגשו את הרשת: ביממה האחרונה רץ ברשת סרטון החופה של וולט ואסתר, זוג בשנות ה-90 של חייהם שהתחתנו בחתונה יהודית ביישוב עלי, אחרי שנים שחיו יחד בבריה"מ שם אסרו על קיום הטקס היהודי. סיון רהב מאיר הביאה את סיפורם באמצעות הרב שסידר את החופה והקידושין, הרב אברהם שילר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/17 17:20 ט בחשון התשעח

"ניצחו את סטאלין": צפו בזוג בני 90 שהתחתנו השבוע
בשעה טובה, צילום: צילום מסך

סיון רהב מאיר הביאה בדף הפייסבוק שלה את תיעוד החתונה של זוג בשנות ה-90 לחייהם שרץ ברשת ואת הסיפור מאחוריהם:

הזה רץ ברשת, עם הכיתוב "הכלה בת 93, החתן בן 91, יש תקווה!". החלטתי לבדוק את הפרטים, ומתברר שזה נכון. בימים אלה שני בני 90+ אכן נישאו כדת משה וישראל. וכך מספר הרב שערך את החופה המיוחדת הזו, הרב אברהם שילר, רב היישוב עלי:

"בני הזוג וולט ואסתר התחתנו ברוסיה לפני עשרות שנים, בנישואים אזרחיים, בתקופה שבה אסור היה לשמור על היהדות. רק כדי להבין את האווירה, הכלה סיפרה לנו שהיא הייתה חייבת ללכת שם לבית הספר ביום כיפור, ודווקא באותו יום הכיתה נסעה לפיקניק. היא נסעה וסירבה לאכול, למרות שהייתה סכנה שיתפסו אותה שומרת על יהדותה. הם עברו טלטלות רבות ומורכבות, ורק לאחרונה התברר שבעצם הם אינם נשואים כדת משה וישראל. הנה פרט קטן שמלמד קצת מי הם: הטריד אותם שהם מקבלים תשלום ביטוח לאומי בנפרד, יותר ממה שמגיע להם. כי אם הם זוג נשוי, הם הרי צריכים לקבל פחות, והם לא רוצים 'לגנוב' את המדינה. היישוב ארגן להם חתונה יהודית כשרה. כל אחד הביא משהו לחגיגה. הם נישאו במועדון הקשישים שלנו, עם כתובה וכוס וטבעת. אמרתי בחופה שאני מרגיש שאנחנו עושים עוד צעד בניצחון האנושות על סטלין. הוא רצה לעקור לחלוטין את זהותנו, אבל הנה, אנחנו מוכיחים שהוא לא הצליח, ושאף פעם לא מאוחר".

https://www.facebook.com/SivanRahavNews/videos/1686061598113338/