מיזם חדש: אתה אורח בחתונה? חפש את השדכן!

למה שלא תהיה דרך מסודרת להכיר בחתונות? כך חשבה חרות יניב, שיזמה פרויקט שידוכים בחתונה של אחותה. יצאו מזה כבר שני דייטים, וקונספט חדשני. גם בחתונה שלכם, תוודאו שיהיו אנשי קשר

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 31/10/17 15:26 יא בחשון התשעח

מיזם חדש: אתה אורח בחתונה? חפש את השדכן!
הפתק שהונח על הצלחות בחתונה, צילום: צילום מסך פייסבוק

"כשלמדתי במכינה, לקחתי הרבה טרמפים עם חברה שלי, אפרת צור, בת 30 ממשואות יצחק, נשואה. דיברנו הרבה על הרווקות במגזר, והיא שאלה למה שלא יקרה משהו בחתונות במגזר? תמיד אחרי חתונות אנשים שואלים 'מכירה את זה? את זו?' וכבר לא יודעים על מי מדברים, אז צריך שיהיה מי שירכז את זה". כך מסבירה חרות יניב, בת 20, על המיזם המיוחד שארגנה בחתונת אחותה.

חרות גרה במרכז שפירא, והיא עובדת כמורה ברחובות ולומדת הוראה ומחשבת ישראל.

אחותה שלומית ובעלה עדו (23) נישאו לפני כשבוע. עם הרעיון ליזום שידוכים בחתונה, דיברה חרות עם אחותה וגיסה לעתיד: "כשישבתי עם אחותי וגיסי לפני החתונה, אמרתי להם למה שלא נעשה צמידים - מי שרווק ישים צמיד ירוק, ומי שתפוס ישים צמיד אדום. הם שללו מיד. שאלתי אותם על שיטת אנשי הקשר והם הסכימו".

עדו החתן נתן לחרות שם של חבר שיהיה איש קשר בחתונה, ושלומית הכלה נתנה שם של חברה. על כל צלחת הונח פתק ובו מספרי הטלפון של אנשי הקשר: "שמנו פתקים גם על צלחות שאינן של רווקים, כי אולי אנשים יראו מישהו או מישהי שמתאימים לבת, למכר, לשכן" מסבירה חרות.

אנשי הקשר היו בקשר ביניהם וכל אחד מהם קיבל טבלה ובה עמודה של שם, עמודה של מהות הקשר לכלה או לחתן ועמודה של 'מיועד/ת'.

המטרה הייתה שתוך כדי החתונה, אם ראית מישהו שמעניין אותך, תתקשר לאיש הקשר של הבנים, הוא יפגש איתך, תצביע לו על המיועדת, ותמלאו את פרטי הטבלה. איש הקשר ילך לאשת הקשר של הבנות ויבקש ממנה לברר מיהי המיועדת. כך, כשהטבלאות מלאות ויש את כל הפרטים, אפשר לגשת לשידוך עצמו, שנעשה על ידי החתן והכלה שמכירים את שני הצדדים, אחרי החתונה. 


לדברי חירות, הייתה הרבה התעניינות בחתונה וחוץ משיחה ערה מסביב לשולחנות, גם נרשמו כמה וכמה חבר'ה בטבלאות. כרגע, יש כבר שני זוגות שאמורים לצאת לדייט.


חירות העלתה פוסט לפייסבוק, בו סיפרה על המיזם ועודדה אחרים לבצע אותו גם הם. עד כה, נרשמו 550 לייקים, ו- 105 שיתופים לפוסט.

זהו הפוסט שהעלתה חרות:

"לפני שבוע בדיוק אחותי התחתנה. מזל טוב, תודה! 

היא רק בת 23. 

למה רק? כי בעיית הרווקות מרקיעה שחקים בציבור הדתי לאומי. בנות ובנים בגילאי 21-30 מוצאים את עצמם ללא הצעות וללא דרך להכיר. 

נכון, יש אתרים וכו'. ועדיין זה לא מוכיח את עצמו מי יודע מה. 

לקראת החתונה חברה ואני דיברנו על בעיית הרווקות, והיא הציעה רעיון, למה שבחתונות לא יהיה דרך להכיר, זה בנים ובנות לרוב מאותו מגזר, הבנות גם ככה מסתכלות על הבנים, והבנים גם ככה מסתכלים על הבנות.

וככה הכל התגלגל, ומשם הגענו לקונספט מדהים. 

על כל שולחן הונח פתק כמו שמצורף, דיברנו מראש עם חבר של החתן וחברה של הכלה (אנשי קשר) והם היו זמינים בזמן הסעודה לטלפונים מאורחים, וכמובן היו בקשר ביניהם כדי לסנכרן ושדברים לא ילכו לאיבוד. לאחר החתונה הועברו הרשימות לחתן ולכלה. 

אצלנו בחתונה זה עבד, אנשים התקשרו ובעזרת ה' נזכה להיות חלק מעוד בתים שקמים בעם ישראל.

אבל זו הזדמנות שלי, שלך, של כולנו. 

לייצר מסגרת נורמאלית שמאפשרת להכיר לעצמי, בלי להרגיש רודפת. 

דעו לכם, ככל שזה יהיה ביותר חתונות ככה זה יהפוך להיות דרך לגיטימית יותר, ונצליח להתקדם עוד קצת.

מוזמנים בחתונות שלכם לשכלל ולהתאים לאופי ולתרבות שלכם.

מזל טוב גדול!"

הפוסט של חירות

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210266861415112&set=a.3180871607868.2119459.1448025565&type=3&theater

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן