הצילו! חוב זוגי!

נתנאל קראוס במבט על זוגיות כסטארט אפ עם שני מייסדים. מתי נכנסים בני זוג לחובות זוגיים? האם הפתרון הוא להחליף את בן/בת זוג? ואולי עדיף לתת לו/ה להיכנס לחוב בעצמו?

חדשות כיפה נתנאל קראוס 27/07/17 13:12 ד באב התשעז

הצילו! חוב זוגי!
חוב טכני, אה, זוגי, צילום: shutterstock

שלום לכולם! 
בשבוע שעבר נעלמתי קצרות בשל עניינים עסקיים. לא שאתם אמורים לשים לזה לב עם כל המידע שרץ ברחבי הרשת, בטח לא כמו ששמים לב להיעלמות בבית לתא השירותים או להורדת זבל שמתארכת יותר מידי. אלו מסוג ההיעדרויות אשר יובילו לחקירה בה ישותפו אף הצאצאים וכך ובני זוג נעדרים יאותרו באופן מידי. למעשה, נושא ההיעדרות הוא תחום מרתק שכולל תת תחומים כגון איחורים, התנדבויות למשימות חוץ, עיכובים סיסטמטיים ושיטות הסוואה שונות. 

אולם לפני שנעסוק בנושא מרתק זה, ראוי להקדים ולהרחיב על המושג השאול מעולם הסטארט אפ, המתייחס לפישולים מכוונים וסדרי עדיפויות כושלים של בני זוג. מושג הקרוי "חוב טכני".

מה זה בכלל חוב טכני?

המושג חוב טכניוניחן בלוגיקה פשוטה. אם אתה מתקתק איזה פתרון טכני מהיר בסטארט אפ שלך כדי להשיק מוצר או להציג אב טיפוס למשקיעים, ייתכן ואחר כך תצטרך להשקיע יותר זמן בתיקונים. אם נעדיף לנקוט בפתרון המהיר על פני עבודה יסודית, הרי שאנו נכניס את עצמנו לחוב טכני שעליו נשלם בעתיד בעבודה רבה יותר. ההיגיון הוא פשוט: כמו ברכב, אם לא תתקן את הטרמוסטט בעלות זניחה בסוף ילך גם הרדיאטור ואתו כמה אחוזים יפים מהמשכורת. אם לא תערוך שינויים בתשתית מראש, בסוף תצטרך לחפור הכל ולסדר מחדש את מה שנבנה על גבי התיקון המהיר והמרושל.

חובות טכניים והשלכותיהם

כולנו התוודענו, בתיכון או בקבוצת מסרים חופרת כלשהי, לסיפור בו הזקן נתן לילד לנעוץ מסמר בגדר על כל דבר רע שעשה ואז לשלוף מסמר על כל דבר טוב. הזקן הראה לילד שיש השלכות למעשים - הגדר שלהם עכשיו מלאת חורים ונראית ממש על הפנים. גם אם ניסינו לתקן את הרע, עדיין הרושם נותר על הגדר. 
שם הסיפור נעצר וזה חבל, כי די בטוח שהזקנה הייתה מתעצבנת ודורשת מהזקן להחליף את הגדר. כעת, ראו זה פלא, אין חורים בגדר החדשה. אם כך אכן היה, מה היה על הילד להבין? 
מה? 
להחליף את בן/ת הזוג?!
לא, מה פתאום! המתינו קטנה. להחליף… נו באמת.

סכנת החוב הטכני בנישואים

חוב טכני במהותו ניתן לתיקון. כמו שחוב כספי ניתן להחזיר. הקושי טמון בהיקף החוב. בעוד חוב כספי מצריך גיוס הון, הרי חוב טכני מצריך בעיקר סבלנות והשתדלות. ממתקים ושאר שיחודים מגדריים יועילו גם. פרחים ושוקולדים או גאג'דטים וקונסולות גיימינג. 
זהירות: כאשר נוצרת משוואה של עלויות, ישנו סיכוי גבוה להיכנס לחובות. כמה יעלה לי אם אעשה מה שאני רוצה במקום מה שבן/ת הזוג יאהב? אם אעשה איקס במקום לתקתק איזה מטלת בית. אם אצא עם חבר/ה במקום לבלות עם בן/ת הזוג. ישנה סכנה בכניסה למסגרת פיצויים במודל הזוגי. מצב שכזה יביע לאורך טווח כי הזוגיות היא במקום משני והחיים הפרטיים של אחד מן הצדדים עולים על המערכה הזוגית.

חוב טכני הוא בדיעבדי. הוא ניתן לתיקון במלואו כל עוד אנו תופסים חוב באופן בריא - מצד אחד כדבר שיש להימנע ממנו ככל האפשר, ומנגד יש להיות מודעים אליו. כניסה לחוב יכולה להתרחש כתוצאה ממגוון גורמים סובייקטיבים, ואף ללא התרעה במידה וישנו קצר תקשורתי.

אם פישלתם, אם אתם חשים כי נכנסתם לחוב, פעלו בתבונה לסגירת החוב:

1. פצו בפינוקים. 
2. שוחחו על החוב.
3. והכי חשוב: תנו לצד השני להיכנס קצת לחובות בעצמו

 

נתנאל קראוס, נשוי באושר. כותב רב המכר הפוטנציאלי (חפשו בפייסבוק): "המסה ליוצא הדתי המתחיל". 


לטורים הקודמים

 

נתנאל קראוס

נתנאל קראוסצילום: