המהפכה בדיני מזונות

לפני כחצי שנה פסק בית המשפט העליון פסיקה תקדימית בנושא מזונות שטלטלה את תחום דיני המשפחה. עו"ד עדו דיבון מסביר איך זה יכול להשפיע עליכם

חדשות כיפה עו"ד עדו דיבון 29/01/18 12:18 יג בשבט התשעח

המהפכה בדיני מזונות
עדו דיבון, צילום: צילום מסך

לפני כחצי שנה פסק בית המשפט העליון פסיקה תקדימית בנושא מזונות שטלטלה את תחום דיני המשפחה: במקרה של משמורת משותפת על ילדים בגילאי 6-15, יחול שוויון מלא בנטל המזונות בקרב הורים בעלי יכולת כלכלית דומה. עו"ד עדו דיבון מספר כי מדובר כאן ב"מהפכה": כוון שעיקר נטל המזונות בעבר נפל על האב וכיום נטל המזונות מתחלק בין שני ההורים. "יש לסייג", מוסיף עו"ד דיבון, "כי בילדים מלידה ועד גיל שש, עיקר נטל המזונות נופל על האב ולאם השתתפות פחות משמעותית". 

דוגמא לכך ניתן לראות בפסק דין שניתן בבית המשפט לענייני משפחה בטבריה ממש לאחרונה: במהלך מאבק פירוד ומזונות, האם האשימה את האב באלימות וניסתה להרחיקו מבנותיו. עו"ד אלמן ממשרד דיבון ושות' שייצגה את האב מספרת כי "לאחר מאבק עיקש שלנו משך שלוש שנים יצאה האמת לאור- האבא הוא אב מסור ומיטיב עם הבנות ונפסקה משמורת משותפת. כמו כן נפסק, באופן תקדימי ובהתייחס לפסיקה החדשה של בית המשפט העליון בתחום המזונות, שהאב לא ישלם בכלל דמי מזונות לבנות הגדולות". הפסיקה התייחסה לכך שהאב מרוויח פחות מ6000 ₪ בחודש, ולעומת זאת האם מרוויחה מעל 15000 ₪. האב טען כי לאחר העברת דמי המזונות הוא נותר עם סכום זעום ממנו עליו לקיים את עצמו- וכאמור, השופטת קיבלה את טענותיו ופטרה אותו ממזונות, דבר שספק אם היה מתקבל לפני פסיקת ביהמ"ש העליון.