יעילות של עורך דין: גם מטפל בגירושין ובמקביל מציע שידוכים

למשרד עורכי הדין דיבון יש פנקס שידוכים והם פועלים במרץ להכיר בין הלקוחות. יש כבר שני זוגות שהתחתנו והיד עוד נטויה. "יש לנו כלי יקר ביד כי אנחנו מכירים המון אנשים גרושים. אין מה להפסיד רק מה להרוויח" 

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 27/08/17 11:17 ה באלול התשעז

יעילות של עורך דין: גם מטפל בגירושין ובמקביל מציע שידוכים
גירושים ועורכי דין - לא תמיד מה שחשבתם, צילום: shutterstock

במהלך 2010 יצגה עו"ד טלי אלמן ממשרד עו"ד דיבון את דובי לילינג בהליך הגירושים שלו: "כשמייצגים מישהו בהליך כזה, מכירים את האדם לפני ולפנים, מתרשמים ומכירים מאוד מאוד טוב.אחרי שדובי התגרש עשיתי שיעור תורה ל"פורום הזדמנות שניה" של כיפה אצלי בבית, והזמנתי את דובי כדי שייכנס לחבר'ה ויכיר אנשים במצבו". 

כך מתחיל הסיפור יוצא הדופן של השידוכים שעורך משרד עו"ד דיבון בין הלקוחות שיוצגו על ידו בהליכי גירושים. עו"ד אלמן מסבירה: "זה חלק מהעניין, לעזור ללקוחות להתגרש אבל גם לעזור להם להמשיך את החיים. יש לנו כלי יקר ביד כי אנחנו מכירים המון אנשים גרושים. מאות אנשים בשנה. אין מה להפסיד רק מה להרוויח".

זה ערך מבחינתך, לנסות לשדך דווקא לגרושים?

"לא במיוחד, אני פשוט מכירה יותר גרושים מתוקף העבודה שלי".

ובחזרה לסיפור של דובי. דובי לילינג, היום בן 37, עובד בהייטק ועם שני ילדים מנישואיו הראשונים, מספר: "גדלתי בת"א, ובתחילת השירות הצבאי שלי כעתודאי, התחתנתי. לקראת סיום השירות הצבאי נולדה בתי הגדולה, ושנתיים לאחר מכן בני. הייתי נשוי שבע שנים, וגרוש - חמש וחצי שנים. טלי היא עורכת הדין שליוותה אותי במהלך הגירושין. במהלך התהליך הפכנו לידידים, והיא עזרה לי בנושאים שאינם משפטיים, הקשורים לתהליך הגירושין. בנוסף, כחלק מתהליך הגירושין, מנהלים שיחות רבות על החיים, לומדים הלכי רוח, תכונות אופי וכד', כך למדה טלי להכיר אותי היטב ולכן לא הייתה לי בעיה לשמוע את ההצעה שלה לשידוך בשבילי. האמת היא, שלא פסלתי שמיעת הצעות אף פעם, למעט בזמן שהייתי בקשר, כמובן". 

כאן נכנסת לתמונה ענת, בת 34, מטפלת באמנות. כיום אשתו של דובי, ועם שלושה ילדים מנישואיה הראשונים. גם ענת הייתה מיוצגת על ידי משרד עו"ד דיבון וטלי אלמן נזכרה פתאום בדובי: "אחרי כמה שנים של היכרות עם דובי, ענת היתה לקוחה שלנו. אחרי שהתגרשה פתאום חשבתי על דובי ואמרתי לה שיש לי מישהו מקסים בשבילה. היא שאלה הרבה שאלות ובין היתר רצתה לדעת למה התגרש. אמרתי לה שאני לא יכולה לומר לה אבל שאם אני מציעה לה אותו שתאמין לי שהוא בחור מדהים וששווה לנסות ולבטוח בו. היא ביררה ונתנה לי תשובה חיובית. יצרתי קשר עם דובי אבל הוא אמר שהוא תפוס. אחרי מספר שבועות דובי יצר קשר ואמר שהוא פנוי. הם התחילו לצאת והם נשואים כבר שנה ושלושה חודשים".

וכך זה נראה מנקודת המבט של ענת: "עם החבר הראשון שלי מתנועת הנוער "עזרא", התחתנתי. לאחר עשר שנים ושלושה ילדים התגרשתי.בתקופת הגירושין יוצגתי במשרד עורכי דין דיבון. לאחר שהסתיימו הנישואין היו עדיין מספר נושאים משפטיים שטרם נסגרו, וכך קרה שהגעתי לעו"ד צפית קצובר דיבון כגרושה – פנויה. עורכת הדין טלי אלמן, שישבה במשרד בחדר הצמוד לצפית, וגם הייתה מעורבת מעט בחלק מהנושאים בתקופת גירושיי, ניגשה אלי, ואמרה שאני מזכירה לה בחור מקסים שייצגה בעבר, אך אינה יודעת מה מצבו היום. היא שאלה אם אני מעוניינת להכיר אותו, ואני הסכמתי".

ענת ודובי

ענת ודובי צילום: שילה תיעוד באמנות

לא היתה רגישות מסוימת בלהסכים להצעת היכרות ממשרד עורכי הדין שייצג אתכם בגירושין?

דובי: "כששמעתי את ההצעה מטלי, לא הייתי אופטימי או סקפטי יותר מהצעות אחרות שקיבלתי לפני כן. הייתי אחרי מספר קשרים זוגיים שלא צלחו, ואולי אפשר לומר שהייתי 'אופטימי בעל ניסיון'. ענת: "הרגשתי אופטימית בנוגע להצעה, כיון שיצאתי מתוך נקודת הנחה שעורכת דין מכירה טוב מאוד את הלקוח, ואם היא אומרת שהוא בחור טוב, ושלדעתה יש התאמה בינינו - כנראה יש סיכוי שתוכל להתפתח זוגיות ושההצעה 'שווה בדיקה'".

טלי, לא היה לך משונה להציע שידוך ללקוחות לשעבר?

"בכלל לא. זה משרד מאוד משפחתי ומדברים על הדברים הכי רגישים ומאוד נפתחים. בגלל שאנחנו משרד קטן ומשפחתי, זה היה להם טבעי שחשבתי עליהם".

את חושבת שלגרושים יותר קשה לקבל הצעות בהתחשב במה שעבר עליהם?

"לא. זה מאוד אישי ויש כאלה שלוקחים את זה יותר קשה.  ובמקרה של דובי וענת, הם ניגשו לעניין בנפש חפצה". 

דובי מספר על הדייט הראשון: "היה משעשע למדי… ראשית, אני הייתי נטול רישיון זמנית, לכן ענת באה לאסוף אותי, ולא כמו שנהוג בדרך כלל. שנית, הדייט נקבע לארוחת בוקר מאוחרת, שהייתה בעצם הפסקת הצהריים שלי בעבודה. שלישית, השתמשנו בקופון. אפשר לומר שבדייט היו כל הטעויות האפשריות שניתן לעשות על פי ספרי ההדרכה לדייטים. זה לא כל כך הפריע לנו, כי היינו אחרי מספר שיחות טלפון ארוכות, שבהן כבר הכרנו אחד את השנייה ברמה מסוימת, וגם שנינו היינו גרושים בעלי ניסיון, אז 'החוקים' פחות דיברו אלינו".

ענת: "במהלך הדייט הרביעי, אחות של דובי התקשרה אליו כדי להציע לו מישהי, ומתברר שאני הייתי ההצעה... שלחנו לה סלפי של שנינו יחד, והיינו משועשעים מהעניין".

ענת ודובי התארסו והזמינו את עורכי הדין של משרד דיבון לחתונה. טלי השדכנית לא יכלה להגיע כי אמה נפטרה באותו היום: "דובי וענת קנו לי מתנה וכתבו מכתב תודה. לא יכולתי להגיע לחתונה אבל יום אחריה הם הגיעו אלי לנחם. כשאמרתי להם שהם חתן וכלה והם צריכים ללכת לבית המשתה ולא לבית אבלים, הם אמרו שאם אני לא יכולה לבוא ולשמוח איתם, הם יבואו אלי כי הייתי חלק מזה."

היו עוד נסיונות שידוכים בין הלקוחות אצלכם במשרד?

"עו"ד צופית דיבון מנהלת פנקס שידוכים, ואנחנו מנסות לשדך ביחד. אני מאמינה שארגנו כבר יותר מ-20 דייטים, לא תמיד אנחנו יודעות מה היו התוצאות… היה לנו עוד זוג שהצלחנו לשדך. הוא היה לקוח של המשרד כשאני הייתי מתמחה. הייתה לי חברה שביקשה שאייצג אותה בעניין של הסדרי ראיה וכך התקרבנו. לאחר תקופה נזכרתי בלקוח הזה והצעתי לה אותו. הם כבר שמונה שנים ביחד מתוכן ארבע כנשואים". 

ענת ודובי, לסיום - יש לכם המלצות ועצות לגרושים שמחליטים להתחיל צאת שוב?

ענת: "תקשורת תקשורת תקשורת. הדבר הכי חשוב בקשר בכלל, ובמיוחד בפרק ב'".

דובי: "ההמלצה שאני אומר תמיד היא לנסות לא להתייאש. גם אני הייתי מיואש בשנות הגירושין שלי, גם אני חשבתי שאין לי שום סיכוי לזוגיות טובה, אבל בסוף התחתנתי, והנישואין טובים, ב"ה. אני יודע שקל לומר זאת מהמקום שלי היום, ואני יודע איך אני נשמע למי שאין לו זוגיות (גם אני שמעתי את העצה הזו בדיוק, בזמנו), אבל זו עדיין העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת, ואני מאמין שזו העצה שייתן מי שקורא את זה עכשיו, וחושב שאצלו\ה המצב שונה ושאני לא מבין מהחיים שלי.

מה שכן, אם את\ה אחרי מספר דו ספרתי גבוה של דייטים, אני מציע ללכת לטיפול כדי לנסות להבין מה מתרחש, ולגרושים - ללכת לטיפול עוד לפני הדייט הראשון, בכדי להבין מה הייתה הטעות בפרק הקודם, ואיך לא לחזור עליה. טיפול אינו מילה גסה".