רבנים רפורמים טועים ואהובים, אל תאיימו עלינו

מי שמאיים שאי קבלת הרחבה המעורבת בכותל תגרום לקרע בין יהודי התפוצות ליהודי מדינת ישראל מזכיר את האמא שאמרה "גם לי גם לך לא יהיה- גזורו". הרב דביר מבקש מהרפורמים לשוב למקורות

חדשות כיפה הרב יעקב דביר 07/06/16 11:27 א בסיון התשעו

רבנים רפורמים טועים ואהובים, אל תאיימו עלינו
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

שמעתי ברדיו את אחד הרבנים הרפורמים שאמר לראש הממשלה בפגישתם שאם לא תתקבל דרישת הרפורמים לקבל רחבת תפילה בכותל יהיה קרע בין יהודי התפוצות הרפורמים לבין יהודי מדינת ישראל.

דבריו מזכירים מאד את דבריה של האמא הכוזבת במשפט שלמה, שאמרה: "גם לי גם לך לא יהיה, גזורו". מי שמאיים שיגזור עצמו מעם ישראל - נראה מדבריו שאינו חלק מאתנו. מי שמאיים שיהיה מוכן להתחבר לעם ישראל ומדינתו רק על תנאי, רק אם תתמלאנה דרישותיו, מגלה שאינו חלק מעם ישראל, מן המשפחה. בנים שנולדו למשפחה אינם בנים על תנאי, הם חלק ממנה בין אם נוח להם ובין אם לאו.

כנראה שלרפורמים ורבניהם יש אלטרנטיבה, הם יכולים להתחבר לנוצרים במקום ליהודים. נראה שכבר מזמן בחרו הם ורבניהם לאמץ יהדות חדשה הדומה במנהגיה למנהגי הנוצרים. את בתי הכנסת בנו כמו כנסיות, החלו לנגן שם בעוגבים, הושיבו יחד נשים וגברים, והתירו חיתון עם גויים.

אלו אחים טועים שלנו, הם ורבניהם. החלטתם זו הביאה להתבוללות עצומה. בקרב הקהילות הרפורמיות יש היום יותר מ50% התבוללות. בדרך זו, בעוד כמה דורות לא יישארו צאצאיהם יהודים כלל וכלל. לצערנו הגדול הם כבר מזמן קרעו את עצמם מעם ישראל. דרכם אינה יהדות אמיתית והם אינם רבנים אמיתיים, שהרי יש רק עם ישראל אחד ותורה אחת. אמת מרה זו התגלתה כשאחר אישור הממשלה הראשוני למתווה הכותל הלכו רבני הרפורמים לחגוג בכנסייה.

בבקשה מכם אל תהלכו עלינו אימים בקריאות ואיומים שאתם תתנתקו מאיתנו. אתם עשיתם זאת כבר מזמן, והעולם היהודי שאתם מדברים בשמו הולך ונעלם.

רבנים טועים ואהובים - עם ישראל פותח לפניכם דלתו לשוב ליהדות האמיתית ולאומה היהודית, ואף לשוב ארצה למדינתו.

אתם מוזמנים להתפלל בכותל כמו היהודים מכל העולם ע"פ היהדות האמיתית, כפי מסורת כל הדורות. מי שמנסה לבנות לעצמו רחבה נפרדת מכלל העולם היהודי מגלה במעשיו שאינו חלק אינטגרלי מעם ישראל.

מספיק עם הבלוף ההיסטורי הזה. אל תנכסו לעצמכם שם עם ישראל ויהדות שאינו שלכם. אל תנסו להפריד ביננו לבין יהדות העולם. אנו רוצים אחדות העם היהודי ותורתו, לא יהודים-נוצרים ולא יהדות-נצרות.

הכותב הוא רב בישיבת מצפה רמון