"צאו מהסרט": עשר עצות מהרבי למציאת זוגיות

תקשיבו להורים, תתפללו ולפעמים עדיף הפסקה: עיתונאית ערוץ 2, סיון רהב מאיר ערכה והעלתה לדף הפייסבוק שלה עשר עצות ותובנות למציאת זוגיות מתוך כתביו של הרבי מלובביץ'. לקט העצות הוא מתוך ´מארז ספרי הרבי מלובביץ´ לנשים´ היוצא לאור בהוצאת מעיינותיך, לרגל יום פטירת של הרבנית חיה מושקא, שמצוין בחב"ד כיום חיזוק נשות החסידות. שווה שינון

חדשות כיפה סיון רהב מאיר 14/02/17 11:46 יח בשבט התשעז

טוב, אין הרבה קשר בין החגיגה המסחרית שמכונה "יום האהבה" לבין אהבה, אבל בואו נדבר רגע על הדבר עצמו. הוצאת מעיינותיך ערכה מתוך הכתבים של הרבי מלובביץ' עשר תובנות לקשר משמעותי, בעיקר עבור מי שטרם מצא. הדברים רלבנטיים לדעתי לא רק לחסידי חב"ד, אלא לכל אחד מאיתנו.

1. יגעת ומצאת תאמין - על אף שיש מקום רב לאמונה, סבלנות וגם לתפילות, אין תחליף לחיפוש עצמו. לצאת שוב ושוב ולא להתייאש. וכפי שכתב הרבי במכתבו לנערה שחשה ייאוש מתהליך הפגישות המייגע: "עלייך לנסות פעם אחר פעם. בסוף, בטוח שיימצא זיווג הגון, ואין לחשוש מכך שהדבר דורש מאמץ ויגיעה".

2. צאו מהסרט - צעירים רבים מדמיינים את הזוגיות שלהם כדבר שלא בהכרח קיים במציאות. אהבה והתאהבות הן דבר נבנה וצריך לחפש קודם כל פרטנר לחיים. ואלה מילותיו של הרבי מלובביץ' לצעירה שסיפרה לו שנפגשה עם בחורים רבים אבל הם לא מצאו חן בעינה: "את קוראת יותר מידי ספרים. במציאות, גם כשפוגשים בבן זוג מתאים, לא מתלווה לכך מכת ברק מסנוורת או פרפרים בבטן. מדובר בפנטזיה שמגיעה מעולם דמיוני עם רגשות דמיוניים. כאשר שני אנשים נפגשים, יכול להיווצר ביניהם קשר דק, כמו להבה קטנה. הלהבה היא רגש המתגבר ומתחזק במשך החיים עד לכדי אש בוערת, שחומר הדלק שלה הוא שיתוף, אכפתיות, כבוד הדדי, התמודדות משותפת עם מכשולי החיים ויצירת תא משפחתי חם - בית. בסופו של דבר מגיעים לנקודה שבה השניים, שהתחילו את דרכם כזרים כמעט, אינם יכולים עוד לדמיין את חייהם ללא החצי השני שלהם".

3. להתרכז בעיקר - כשיש התלבטות, צריך לשים את הזרקור על העיקר ולא להתקטנן. "אי אפשר למצוא דבר שלם בתכלית עם כל המעלות, ואי אפשר להביא בחשבון את כל התוצאות עד תכליתן. ואם הדברים העיקריים הם בסדר, הנה לפעמים תכופות, נכון לוותר על עניינים טפלים שנראים או נדמים שאינם מתאימים. ובפרט ייתכן שמדובר בדמיון בלבד".

4. להתפייס עם העבר - כשנשאל לא אחת, השיב הרבי מלובביץ' כי ייתכן שעיכוב ארוך במציאת בן הזוג המיועד ייתכן שמקורו במערכת יחסים קודמת שנגמרה בצורה מכוערת. הרבי התעקש והקפיד על כך שכל קשר שבא לסיומו ייגמר בצורה מכובדת ונעימה בלי להתיר כעסים, משקעים או הקפדה על האדם השני.

5. להקשיב גם להורים - על אף האינדיבידואליזם הרווח בדור, יש לתת חשיבות גם לשיקול דעתם וליכולת השיפוט של ההורים שגידלו את ילדיהם עד לגיל הבגרות ויודעים מה טוב עבורם. "אביה ואמה וודאי ובוודאי שהם דורשים בטובתה ורוצים לסייע לה. וכיוון שלפעמים קשה להחליט בעניין שנוגע בחיים, כדאי שתתייעץ עם אנשים המכירים את פרטי הדברים".

6. לא להתחתן עם מישהו על מנת לשנות אותו - על אף הרצון הכן והטוב "לעזור" לצד השני להתקדם בחיים, הרבי מלובביץ' התנגד לחתונה כאשר היא מבוססת על ה"פוטנציאל" הגלום באדם. יש לראות את בן הזוג הקיים כפי שהוא עכשיו ולחשוב האם הוא טוב עבורנו, על כל מעלותיו וחסרונותיו. ובמילותיו: "מובן ששידוך, אין עניינו לחנך מישהו ולשנותו מן הקצה אל הקצה, כי אם בעיקר לבנות בית בישראל על יסודות מסורת ישראל, עם אדם שהשקפת עולמו קרובה להשקפת עולמה".

7. לא להאריך קשרים - לא טוב להיות במערכת יחסים במשך תקופה ארוכה ללא תכלית. שני הצדדים צריכים לחשוב יחד אם הם בשלים להקים בית.

8. הפסקה יכולה להועיל - איך יודעים שמשיכת הלב היא אמיתית, שקיימת אהבה, שמדובר בבן או בת הזוג המיועדים? הרבי מלובביץ' נתן בכמה הזדמנויות עצה פשוטה: להיפרד ולנתק קשר לפרק זמן מסוים. אם הלב הומה מהתרגשות וכמיהה - זה זה. "נישואין הם לאורך ימים ושנים טובות. כדאי שלפרק זמן לא ייפגשו זו עם זה וההפסק הזה יבליט את הרגש הפנימי, אם בחיוב או בשלילה".

9. לשלב שכל ורגש - לא רק הלב מחליט, ולא רק המוח. "ההחלטה צריכה להגיע הן מהשכל והן מהרגש, אולם לעיתים מה שנדמה כשכל הוא למעשה רגש... ועליה להתבונן בעניין".

10. לחשוב על האחר - "דאגי לחברותייך תחילה, ומתוך כך תמצאי חתן בעצמך", הציע הרבי לבחורה שהגיעה להתייעץ איתו.

בשמחות.