על רקע החלטת בג"ץ: רבני "בית הלל" מאחורי תושבי דרום תל אביב

על רקע החלטת בג"ץ על ביטול "חוק המסתננים", קובעים רבני "בית הלל" כי "יש חובה מוסרית לדאוג לרווחתם של תושבי המדינה בצמצום נוכחותם של המהגרים בישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/09/13 10:03 יד בתשרי התשעד

על רקע החלטת בג"ץ: רבני "בית הלל" מאחורי תושבי דרום תל אביב
Augapfel-cc-by, צילום: Augapfel-cc-by

ארגון הרבנים ”בית הלל“ פרסם אתמול (ג‘) נייר עמדה ביחס לסוגיית המסתננים והמהגרים לישראל, זאת על רקע החלטת בג“ץ על ביטול ”חוק המסתננים“. הרבנים מתייצבים מאחורי תושבי דרום תל אביב וקובעים כי "יש חובה מוסרית לדאוג לרווחתם של תושבי המדינה בצמצום נוכחותם של המהגרים בישראל. ברם, הפתרון חייב להיעשות בדרך מוסרית והומניטארית ולא בצורה של גירוש מסיבי".

בפסק הלכה שפרסמו רבני ”בית הלל“ נכתב, כי המציאות בו תושבי שכונת דרום תל אביב קורסים בנטל ההתמודדות עם המסתננים אינו מוסרי וכי יש להציע פתרונות דיור ובריאות בסיסיים למהגרים, לפזר את נטל הטיפול במהגרים בין כל האוכלוסיות במדינה, ולאפשר העסקה אשר תועיל למהגרים, ”לעומת הנזק החברתי וההמוני שעשוי להיווצר באם מרבית חברת המהגרים תהיה ללא עבודה וללא אמצעי פרנסה“.

"על פי היהדות ישנה חובה לנהוג במוסריות כלפי המסתננים והפליטים, בד בבד בשמירה על האינטרסים הביטחוניים והרוחניים של החברה הישראלית העומדים במעלה ראשונה. אסור שהטיפול באנשים אלו ייפול על כתפי האוכלוסיות החלשות, כפי שקורה היום. זהו מצב בלתי מוסרי וחייבים לתקנו" נכתב בנייר העמדה.

בסיכום הדברים קוראים רבני “בית הלל“ לממשלה לטפל בנושא המהגרים באופן דחוף ובצורה כוללת אשר מסכנת את עתידה של החברה הישראלית וזהותה. באופן פרקטי מציעים רבני בית הלל להקים ועדה ממשלתית שתעסוק בסוגיית המסתננים. "יש חובה מוסרית לדאוג לרווחתם של תושבי המדינה בצמצום נוכחותם של המהגרים בישראל. ברם, הפתרון חייב להיעשות בדרך מוסרית והומניטארית ולא בצורה של גירוש מסיבי.