עלייה במספר התלמידים המצטרפים למשלחות לפולין

כ-10,000 אנשים ביניהם גם שר החינוך נפתלי בנט, הרמטכ"ל, נשיאת ביהמ"ש העליון והרב ישראל מאיר לאו יצעדו מחר במצעד החיים. בשנה האחרונה יצאו כ-32,000 תלמידים לפולין, עליה של יותר מ-20% מאז 2010

חדשות כיפה 23/04/17 12:04 כז בניסן התשעז

עלייה במספר התלמידים המצטרפים למשלחות לפולין
Yossi Zeliger, פלאש 90, צילום: Yossi Zeliger, פלאש 90

משלחת מיוחדת יצאה הבוקר (ראשון) מישראל לקרקוב, לקראת מצעד החיים ה-29. בין הצועדים, שר החינוך נפתלי בנט, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ושמחה ולאה גולדין הוריו של הדר הי"ד שגופתו עדיין מוחזקת בידי חמאס.

בני הזוג גולדין יקריאו בטקס מיוחד שיערך במקום הצעדה מכתב שכתב להם בנם, בזמן ששהה במסע לפולין. במצעד ישתתפו כ- 10,000 בני נוער מכל רחבי העולם ומשלחת של 75ניצולי שואה ממדינות שונות. צועדים נוספים שיצטרפו הם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור ויו"ר מועצת יד ושם ורבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו.

נפתלי בנט לא יהיה שר החינוך היחידי שיקח חלק במצעד. 12 שרי חינוך מרחבי אירופה יצעדו גם כן ובנוסף לכך הם ישתתפו בשיח מיוחד שיעסוק בהעברת הסיפור היהודי בשואה במדינותיהם.

 

(צילום: דוברות שר החינוך)

 

בתוך כך, משרד החינוך פרסם היום כי בשנה האחרונה חל גידול של יותר מ-1,200 תלמידים שנסעו לפולין. במשרד תולים זאת בהוזלת המחירים ובחלוקת מלגות הנסיעה שהם מובילים בשנים האחרונות. עוד מציינים במשרד כי בשש השנים האחרונות עלה מספר היוצאים למסעות לפולין לכ- 32,000 תלמידים, גידול של 5,800 נוסעים מאז 2010.

לאור העלויות הגבוהות של המסעות לפולין והביקורת הציבורית שהתעוררה בעקבותיהן, הוציא משרד החינוך מכרז בנושא בסוף 2015. במסגרת המכרז  הנסיעות קוצרר ביום אחד ועודכנו לשבעה ימי מסע. בנוסף לכך הוגבר הפיקוח על תעריפי הנסיעה של החברות השונות, זאת מבלי לפגוע בהיבטים שונים, לרבות אל הבטחוניים.

בנוסף לכך, לקח על עצמו המשרד את הוצאות המלווים השונים והותיר להורי התלמידים לשלם רק עבור ילדיהם. עוד מציינים במשרד החינוך כי בשנת תשע"ו הוענקו מלגות אישיות לכ-7,000 תלמידים, בסכום כולל של 16 מיליון שקל.

 

(צילום: באדיבות המצולם)

 

במשרד מדגישים כי הם רואים "חשיבות רבה בהשתתפות בני הנוער במסעות לפולין, וזאת עבור אלו המגלים עניין ורצון להשתתף, תוך שימת דגש על השתתפותם של תלמידים המתאימים מבחינה ערכית ורגשית, ובתנאי שישתתפו בתהליך הכנה חינוכי שמקדים למסע. בתום המסע, מתקיים תהליך עיבוד חינוכי של החוויות הרגשיות והלימודיות.

לדבריהם משלחות אלה "נועדו לחזק את שייכותם של התלמידים לעם ישראל ואת זיקתם למורשתו ולדורותיו. באמצעות המסע התלמידים מחזקים את הקשר עם עברם הקיבוצי-יהודי, מכירים את עושרם הרוחני-תרבותי של החיים היהודיים באירופה שלפני המלחמה, ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים".