נאמני תורה ועבודה - עכשיו האפליקציה

התנועה פיתחה אפליקציה חדשה שכוללת פירוש מיוחד למשניות, מאמרים תורניים קצרים ואפילו סידור תפילה ש"מסנן" אוטומטית שיחות נכנסות כשאתם מתפללים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/05/13 11:08 יג בסיון התשעג

נאמני תורה ועבודה - עכשיו האפליקציה

הציונות הדתית, עכשיו גם באנדרואיד: אפליקציה חדשה שפתחה תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ מצליחה להביא לא מעט תורה אל המכשירים החכמים שלכם, לצד פרשנות חברתית-ארצישראלית של המשניות.

אחד היישומים המעניינים באפליקציה החדשה - שנקראת "יומי" - נולד בעקבות פסק הלכה של ארגון רבני "בית הלל" האוסר להתפלל באמצעות אפליקציות סידור זאת בשל הסח הדעת של המכשיר. באפליקציה של ”נאמני תורה ועבודה“ מועבר הסלולרי באופן אוטומטי ל“מצב טיסה“, שלא מאפשרת קבלת שיחות או הודעות, מיד בעת הכניסה לסידור התפילה במכשיר.

האפליקציה כוללת גם את היישום ”אזכרה“ שמאפשרת להכניס את שם הנפטר ולקבל מיידית את מזמורי התהלים בשמו. אך גולת הכותרת היא פירוש "ספראי" על המשניות, שלראשונה ניתן בחינם ברשת. את הפירוש כתב פרופסור זאב ספראי יחד עם אביו ואחותו, שמואל וחנה ספראי, והוא משלב לימוד משניות מסורתי יחד עם שיטות מחקר כמו ממצאים ארכיאולוגיים, מחקרים היסטוריים וסוציולוגיים. מי שעד היום לא התחבר ללימוד משניות או שינונן יוכל לנסות לעשות זאת באמצעות האפליקציה החדשה.

"תכליתו העיקרית של המיזם היא לחזק את ערכי התורה, התפילה והעבודה ולתת מענה, פשוט מהיר ויעיל, לאנשים עובדים שמעוניינים לשלב תורה עם עבודתם. הדגש שלנו אינו רק על עצם חשיבות הלימוד, קביעת עיתים וכדומה, אלא גם על איכות התכנים", אומר הרב ד"ר אורי נויבירט, חבר התנועה ויוזם הרעיון. לדבריו, "שאיפתנו היא שהתכנים לא ישמשו רק כדי לצאת ידי חובת לימוד, אלא גם יהוו תשתית ללימוד מעניין ומעמיק של משניות ושל נושאים אקטואליים אחרים".

הרב ד"ר נויבירט מספר כיצד את הרעיון שהגיע ממקום מקורי במיוחד. "מקור ההשראה שלי למיזם היו 'עדה קדושה' שעל חבריה נמנו, בין היתר, התנאים ר' יוסי בן המשולם ור' שמעון בן מנסיא. קבוצת חכמים זו קידשה את השילוב של תורה ועבודה וסדר יומם כלל תורה, תפילה ומלאכה כפי שמופיע ב‘קהלת רבה‘. כך גם אנו, נאמני תורה ועבודה, שואפים ללכת בדרכם ולהיות נאמנים לתורה, לתפילה ולעבודה". ואולי עכשיו עם האפליקציה זה יהיה להם, וגם לנו, קצת יותר פשוט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן