מכתב לגולש: כך תחלץ עצמך מהפורנוגרפיה באינטרנט

אתה יודע שבהקלקה שלך אתה שותף לתעשייה אכזרית של ניצול נשים והחפצתן. של הפיכת אישיות עם נשמה וצלם אלוקים, לגוש בשר ואברים. איך יוצאים מזה? תופתע לגלות שזה פשוט יותר ממה שנדמה לך

חדשות כיפה הרב יוני לביא 26/06/13 11:17 יח בתמוז התשעג

מכתב לגולש: כך תחלץ עצמך מהפורנוגרפיה באינטרנט
Rodriago-cc-by, צילום: Rodriago-cc-by

שלום ידידי.

זה מרגיש לך כמו חלום רע, אבל הוא חוזר בכל לילה שוב ושוב. אתה נשבע לעצמך שזה לא יקרה לך עוד, אבל פעם אחר פעם ההבטחות שלך מתרסקות אל מול סלעי המציאות. אתה יודע שזה רע, שמוכרים לך שקר, שזה אסור, אבל עבותות בלתי נראים מושכים אותך כבמטה קסם ליפול לתוך הבור הזה. פורנוגרפיה. מילה זרה, לועזית, דוקרת, שמקפלת בתוכה תהומות של רוע. אתה כבר לא ילד אבל לקח לך זמן לקלוט עד כמה המדרון הזה חלקלק וקטלני. שֶמַה שֶמַתְחִיל בטעות או בסקרנות תמימה, מגיע מהר מאוד לחומרים 'קשים' ולתופעות של התמכרות.

אתה מרגיש על עצמך איך דקה אחת במחוזות הטומאה, מאבדת ממך שבוע שלם של עמל רוחני והתקדמות. אתה יודע שגם אם מוחקים את היסטוריית הגלישה במחשב, בדיסק הפנימי שלך בנפש היא נשארת צרובה, ודווקא ברגעים הכי קדושים ויקרים היא תקפוץ פתאום ותציף אותך בטומאתה. אתה יודע שה'יופי' הזה שמציגים שם לראווה הוא אשליה. צ'ק בלי כיסוי. שבהקלקה שלך אתה שותף לתעשייה אכזרית של ניצול נשים והחפצתן. של הפיכת אישיות עם נשמה וצלם אלוקים, לגוש בשר ואברים. לחפץ זול שמשתמשים בו בצורה גסה ומשפילה.

זה הרי כל-כך לא אתה, כל-כך לא מתאים לך. לשבת ולצפות באומללות של אחרים. להתרווח כמו באיצטדיון רומאי ולראות מישהו נטרף להנאתך. קראת פעם אפילו שהקשר בין פורנוגרפיה לאלימות מינית, חזק מהזיקה שבין עישון לסרטן הריאות. זה פשוט בלתי נתפס, אבל אתה מגלה את עצמך שם שוב ושוב. ומה שהכי נורא זה שבעוד לא הרבה זמן, גם אתה תרצה לחשוב ברצינות על הקמת בית. להכיר מישהי, אמיתית, איכותית, טהורה, ולרקום איתה קשר של אהבה. ואתה מת מפחד מהרגע הזה. שתעמוד שם מולה, תסתכל בעיניים הבורקות והמחייכות שלה ולא תראה אותה בכלל. במקום זה תראה גוף, בשר ואברים. מה תעשה עם עצמך אז, אה?!!!

לפני שנה בדיוק קנית סמארטפון חדש. כמו כולם. חשבת שזה יעזור לך להיות יעיל יותר. לא קלטת אז לאיזה בור אתה מכניס את עצמך. תוך כמה ימים כבר הבנת. אם עד עכשיו הניסיון היה לא נורמאלי, עכשיו הוא מטורף לגמרי. זה לא רק כשאתה בבית, בסוף היום, מול המחשב. הוא לופת אותך בצוואר עשרים וארבע שעות ביממה, ואתה מרגיש שהאוויר שלך הולך ואוזל, וערפל סמיך של קהות חושים עוטף אותך. עד מתי?!...

איך יוצאים מזה?

זו שאלת מיליון הדולר. אולי תופתע לגלות אבל התשובה עליה קרובה ופשוטה ממה שאתה חושב. היא מורכבת מכמה דברים.

הראשון הוא להאמין בכל הלב שזה אפשרי. אתה לא הראשון וגם לא היחיד שנפל בזה. רבים, גם כאלו שהיו במצב גרוע משלך, הצליחו לקום על הרגליים ולהתגבר. המאבק על הטהרה והצניעות הוא המלחמה של הדור שלנו, ואתה נבחרת להיות אחד מהעומדים בחזית המערכה. הקול הארסי שלוחש לך מילים של יאוש וריפיון בוקע מפיו של הנחש. אל תתפתה לו. רצוץ את ראשו!. הפסדת בקרב? לא משנה. העיקר להמשיך בנחישות ולהאמין שבמלחמה הגדולה אתה עוד תנצח.

שנית, השתמש בכל הכלים העומדים לרשותך. אין מי שמכיר אותך טוב כמוך. אין מי שיודע את נקודות התורפה בהם אתה מוּעַד ליפול, ואת נקודות החוזק שיכולות להיות מנוף להתרוממות, כמו שאתה יודע. חכם, כך אומרים, נזהר מראש לא להיכנס לבור שעשרה טיפשים לא יצליחו לצאת ממנו. אם למשל, כשאתה 'בלילה-לבד-מול-המחשב' אתה נופל, עשה כל מאמץ כדי שהסיטואציה הזו לא תתרחש.

אמצעי חשוב נוסף: אותה טכנולוגיה שמביאה לפתחנו את המראות הירוּדים בעולם, מעניקה לנו גם כלים להגן על עצמנו. ברור שאסור שיהיה בבית מחשב שאינו מוגן (וגם אם הלכתם על 'רימון', למשל, הקפידו על רמות הסינון הגבוהות יותר). העובדה שבמרבית הסמארטפונים החסימות המוכרות לא פועלות, היא מציאות בלתי נתפסת ובלתי נסבלת. מי שבכל זאת מוכרח את המכשיר - שיברר האם בכל זאת יש אופציה כלשהי להגנה או שישתמש בינתיים בחסימה הפסיכולוגית של 'שומר מסך' מהאתר שורש.

דבר שלישי וחשוב מכל - עשה טוב. כל דבר חיובי שאתה עושה - תפילה, לימוד תורה, חסד - מעצים אותך ונותן לך כוח לעמוד בניסיון הבא. ככל שתהיה יותר עמוס, עסוק ומכוון למטרה, יהיה לך פחות זמן להתברבר ולהגיע לשטויות. שווה להקדיש גם זמן ללימוד ממוקד של נושא הצניעות (ספרים מומלצים: אשיב ממצולות, היצר הלב והאדם, טהרת הברית/הקודש).

מה עוד? באתר המצוין 'שמור עיניך' יש שפע כלים להתמודדות, האתר 'נלחמים בסם החדש' תורם נקודת מבט ייחודית וניתן גם להיעזר במוקד הייעוץ הטלפוני והאינטרנטי של 'עצת נפש'. לפעמים אין די בזה ויש צורך בפניה אישית לאיש מקצוע המתמחה בנושא, שייתן לך כלים לחזור לעצמך ולהשתחרר מהנחש שלופת אותך.

אם רק תאמין בעצמך ותפעל נכון, אתה תצא מזה, אחי, אני בטוח. ובמקום הגבוה שתגיע אליו אז, גם צדיקים גמורים לא יוכלו לעמוד.

בהצלחה!

המאמר המלא יתפרסם בעלון 'שבת בשבתו'