"כושרות": חשש ערלה לגבי חלק גדול מפירות הקיץ

בארגון מסבירים כי בחלק מפירות הקיץ יש אחוזי ערלה וגבוהים ולכן יש לקנותם רק במקומות מפוקחים ומסודרים. קרמבולה ואוכמניות מותר לצרוך רק בפיקוח

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/08/12 13:31 יח באב התשעב

"כושרות": חשש ערלה לגבי חלק גדול מפירות הקיץ
jonklinger-cc-by-sa, צילום: jonklinger-cc-by-sa

ארגון הכשרות "כושרות" מפרסם היום (ב') אזהרות המתייחסות לחלק מפירות הקיץ אשר יש בהם אחוזי ערלה גבוהים ויש לקנותם רק במקומות מפוקחים ומסודרים, ומהם הפירות שאפשר לקנות גם במקומות שאין בהם פיקוח מסודר, הואיל והסיכוי שימצאו בהם פירות ערלה הוא נמוך מאוד או כלל לא קיים.

ב"כושרות" מסבירים כי "לא בכל מקום שאנו מעוניינים לקנות אכן יש תעודה המעידה על פיקוח כשרותי בנושא זה, הואיל ועל רוב השווקים אין כלל פיקוח, הן לגבי הפרשת תרומות ומעשרות והן ביחס לגידולי ערלה. מסיבה זו, חשוב לזכור שתרומות ומעשרות יכול כל אחד להפריש לבד בביתו, אבל ערלה אי אפשר "להפריש" ואין אפשרות לפתור את בעית הערלה בפירות".

ב"כושרות" מציינים כי אוכמניות יש לקנות רק עם פיקוח בלבד, לעומת אפרסק (מזן סמרסנואו) אותו מותר לצרוך אך רצוי לקנות עם פיקוח. כמו כן מותר לרכוש בפיקוח גם נקטרינות וזיתים סוריים, ענבים ללא חרצנים, פיטאיה, "פרי עדן" וצבר.

בארגון מזהירים מפני צריכת קרמבולה, המכונה גם "פרי כוכב" או "כוכבית", שמוצאו מהארצות הטרופיות של דרום-מזרח אסיה. מפני חשש לערלה מזהירים ב"כושרות" כי יש לאכול את פרי אך ורק לאחר פיקוח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן