יוצאים לחו"ל? כך תזהו את הכשרות בגלידות שטראוס

מוצרים דומים לאלו של חברת "שטראוס" משווקים בחו"ל, אך לא נמצאים תחת פיקוח כשרות. באגף הכשרות מבהירים: אל תסמכו רק על הלוגו, בדקו את אישור ההכשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/13 15:28 כב באב התשעג

יוצאים לחו"ל? כך תזהו את הכשרות בגלידות שטראוס

אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מפרסם היום (ב‘) אזהרה לציבור הרחב היוצא לחו“ל, זאת בעקבות מוצרים דומים המשווקים בחו“ל ודומים למוצרי חברת ”שטראוס“, אך למעשה כלל לא עומדים בפיקוח כשרות.

למעשה, בשנת תשנ"ו נוצרה שותפות עסקית בין החברה הבינלאומית יוניליבר, לבין חברת גלידות שטראוס. לאחר כמה שנים אימצה חברת שטראוס את המותג הבינלאומי בצורת לב, שבאמצעותו משווקת חברת יוניליבר את מוצרי הגלידות שלה ברחבי העולם.

כתוצאה מכך נוצר מצב שאריזות הגלידות והשלגונים הכשרים המיוצרים בישראל דומות מאוד למוצרים תואמים המיוצרים בחו"ל, שאינם נתונים להשגחה ואף עלולים להכיל רכיבים לא כשרים. גורמי הכשרות בחברת גלידות שטראוס ביקשו להבהיר לציבור הנוסעים לחו"ל כי סמל הלב לבדו אינו ערובה לכשרות המוצר.

ברבנות מציינים כי על מנת לזהות מוצר כשר יש לוודא כי מופיע עליו סמלה של חברת גלידות שטראוס, בתוספת ציון ההכשר של הרבנות המקומית בעכו. “יובהר כי המוצרים הלא כשרים המשווקים בחו"ל, לעתים משווקים בשמות זהים לקו הייצור הכשר הפועל בארץ. כך לדוגמה, המותגים המוכרים בישראל כגון מגנום, קורנטו, וסולרו, משווקים גם בחו"ל ללא הכשר“, נמסר מהרבנות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן