הרב מלמד: הציונות לא הביאה לחילון

ראש ישיבת הר ברכה דוחה את הטענה לפיה הציונות הביאה לחילון בעם היהודי וטוען כי מדובר ב"עלילת כזב" שכן "בזכות התנועה הציונית, העם ניצל מבחינה חומרית ורוחנית"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/04/13 10:45 א באייר התשעג

הרב מלמד: הציונות לא הביאה לחילון
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

”לא זו בלבד שהציונות לא גרמה לחילון בעם, אלא האמת הפוכה: בזכות התנועה הציונית, היינו בזכות העלייה לארץ שהתחוללה בעקבות פעולתה, העם היהודי ניצל מבחינה חומרית ורוחנית“ - כך כותב הרב אליעזר מלמד, רבה של הר ברכה, במאמר שיתפרסם בטורו השבועי בעיתון ”בשבע“.

בטור שהתייחס לחשיבותו של יום העצמאות גם כחג שיש לו משמעות דתית ואמונית, טען הרב מלמד כי הטענה לפיה הציונות הביאה לחילון בעם היהודי, מבוססת על עלילת כזב. ”סיבות רבות גרמו לחילוניות, והעיקרית שבהן היא הקושי להתמודד עם ההשכלה והסביבה המודרנית. אבל העלייה לארץ לא הייתה הגורם לבעיה אלא פתרון, וככל שהיינו מתעוררים אליו מוקדם יותר כך היינו מצילים יותר יהודים, מהבחינה הקיומית והרוחנית כאחד“, כתב.

לדברי הרב מלמד, ”מבחינה דמוגרפית, כל הקהילות היהודית בחוץ לארץ מתמעטות והולכות עקב נישואי תערובת ומיעוט ילדים, ואילו בארץ ישראל מספר היהודים הולך וגדל“.

ראש ישיבת הר ברכה טען במאמרו כי ”למרות חולשות גדולות ולעיתים אף מעשים רעים שנעשים על ידי שרים וראשי ממשלות, מכל מקום השמחה וההודאה שלנו על יום העצמאות שרירה וקיימת, שכל שלוש הקדושות שביום העצמאות נשארו במקומן: קדושת מצוות יישוב הארץ, התקיימות דברי הנביאים וקידוש ה‘ לעיני העמים והצלת ישראל מידי צורריהם“.