הרב מלמד: גיוס החרדים הוא צורך קיומי לעם ישראל

הרב אליעזר מלמד מסרב לתמוך בעמדות המפלגות החרדיות המבקשות לשלול את גיוס בני הישיבות לצה"ל וקובע כי "המציאות שציבור יהודי שלם אינו מתגייס לצה"ל יוצרת קרע לאומי הרה אסון"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/05/13 13:52 כב באייר התשעג

הרב מלמד: גיוס החרדים הוא צורך קיומי לעם ישראל
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב אליעזר מלמד, רבה של הר ברכה, מביע תמיכה בעמדת ”הבית היהודי“ ביחס לגיוס חרדים לצה“ל - ובניגוד לעמדת רבני ”תקומה“, מתנגד לפעילות פוליטית כדי לבטל את סוגיית גיוס החרדים, על פי המתווים השונים.

”צריך להבין שהשתתפות הציבור החרדי בנטל הביטחון היא צורך קיומי לעם ישראל“, קובע הרב מלמד במאמר שיתפרסם בסוף השבוע בעיתון ”בשבע“, ומנמק כי ”מדינת ישראל המוקפת אויבים רבים אינה יכולה להסתפק בצבא מקצועי, היא חייבת שיהיה לה צבא עַם שמבוסס על גיוס חובה, שמגדיל את מצבת הכוחות הסדירים ומכין עתודות גדולות של כוחות מילואים“.

עוד טוען הרב מלמד כי ש“המציאות שציבור יהודי שלם כמעט שאינו מתגייס לצבא, יוצרת קרע לאומי הרה אסון. אפשר לראות כיצד מפלגות שחרתו על דגלן את גיוס החרדים הלכו וגדלו מבחירות לבחירות. לכן עם כל האהבה והקשר העמוק שאני חש לציבור החרדי, אין אפשרות לעזור. אפשר אולי לפי שעה לדחות את ההחלטות, אבל הצורך הלאומי יחד עם הלחץ הציבורי גובר והולך, ומוכרחים להתמודד עמם ברצינות“.

הרב מלמד תקף במאמרו רבנים אשר תוקפים את רבני הציונות הדתית וטוען כי ”מי שטוען שרבותינו הם עמי הארץ, הרי שהוא עם הארץ גמור, שסבור שאפשר לעקם את כל המקראות ודברי חכמים לפי קוצר הבנתו ולבטל את תוקף המצוות והדינים“.