הרב בקשי דורון נגד התוכנית החדשה בתנ"ך: "מקעקעת יסוד האמונה"

הרב הראשי לשעבר תקף את מתווה תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך וקרא למורים ולהורים: "שומר נפשו ירחק ממנה. כל מי שחינוך בניו יקר לו להישמר מטעויות אלה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/07/12 12:14 ו באב התשעב

הרב בקשי דורון נגד התוכנית החדשה בתנ"ך: "מקעקעת יסוד האמונה"
מיכאלי, ויקיפידה, צילום: מיכאלי, ויקיפידה

מתנגדי תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך מקבלים היום חיזוק תורני משמעותי: הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, תקף היום (ד') את תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך וטען כי "שומר נפשו ירחק" מהתוכנית.

"פנו אלי בני תורה המלמדים במוסדות חמ"ד את לימוד התנ"ך, שנתבקשו ללמוד וללמד תנ"ך בשיטה חדשה שיש בה לקרב את התנ"ך לנוער, והראו לפני מי המרצים ואת פרסומיהם על התנ"ך", תיאר הרב בקשי דורון במכתבו והסביר כי "ראיתי רק חלק מהמאמרים ונמנעתי מלהמשיך לקרוא כדי לא להכשל בקריאת דברים אסורים, לפי שיש בדבריהם בזיון התורה וזלזול באבותינו הקדושים, כל השיטה שקוראים לה 'למוד התנ"ך בגובה העיניים' לא רק שבטעות יסודה אלא שהיא מקעקעת את יסוד האמונה וקדושת עם ישראל, ושומר נפשו ירחק מהם".

"לצערנו, אותם שחושבים את הראשונים כבני אדם, ובפרט את האבות הקדושים בגובה העיניים כבני אדם, מבקשים ללמד תורה את ילדי ישראל כשאין להם כל מושג בקדושתם ומעלתם של אבות האומה, וח"ו לתת בידם את חינוך ילדי ישראל", הוסיף הרב בקשי דורון, שכתב כי הוא לא מבין "איך יהודים שאומרים בכל יום, ש'אתה חונן לאדם לדעת' ומאמינים שכל הדעה וההשכל מאיתו יתברך, יכולים לחנך את הילד שדעתו ושיקוליו שקולים כנגד דעת תורה. ראיתי שרבנים גדולים כבר התריעו על כך ואף מחו בראשי החמ"ד ואמרתי שחייב גם אני למחות על כך ולהזהיר את כל מי שחינוך בניו יקר לו להשמר מטעויות אלה".

הרב בקשי דורון חתם את מכתבו באומרו כי "כל עוד לא פורסמו דברים אלה החרשתי, אולם עתה חל ההמשך כהמשך הכתוב שם 'דמית היות אהיה כמוך' ורצונם ללמד ילדי ישראל, ועל כך מחובתנו להוכיח ככתוב: 'אוכיחך ואערכה לעיניך' אני תקווה שיתוקן הדבר 'והאמת והשלום אהבו'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן