הרב אבינר: תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך מנוגדת לעשרת הדברות

הרב שלמה אבינר מוסיף לתקוף את התוכנית החדשה בתנ"ך של משרד החינוך. "היא כוללת תכנים של הגשמת האלוהות, ואנו שמענו בעשרת הדברות ´לא תעשה לך פסל וכל תמונה´", טען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/06/12 18:16 ח בתמוז התשעב

הרב אבינר: תוכנית הלימודים החדשה בתנ"ך מנוגדת לעשרת הדברות
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, מוסיף לתקוף את תוכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך להוראת תנ"ך וטוען כי היא עומדת בניגוד לעשרת הדברות, בכך שהיא כוללת בתוכה תכנים שעוסקים בהגשמת האלוהות.

"הגשמת האלוהות זה עניין דרמטי", כתב הרב אבינר בעלון "באהבה ובאמונה", במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב, "שמענו בעשרת הדברות: לא תעשה לך פסל וכל תמונה".

הרב אבינר ציין כי "משרד החינוך שלנו אינו תוכנית כבקשתך, אלא מוטלת עליו האחריות העצומה לבנות את התום ואת הקדושה של ילדי ישראל היקרים. לכן עליו להתהלך בדרך המלך ולא בנתיבים חריגים, גם אם אלה שמציעים אותם הם אנשים חשובים. לכן אין לנו ללכת אלא על פי הוראתה של תורתנו הקדושה: אחרי רבים להטות, הן רוב מניין, הן רוב חכמה".

"רוב חכמי ישראל וכן ענקי גדולי ישראל שוללים מכל וכל שיטה זו להכניס חולין וקל וחומר פסולים בתוך הקודש פנימה, אלא לבנות יראת שמים, ולהביט על גדולינו שבתנ"ך מתוך חרדת קודש", טוען הרב אבינר, ויש לצרף לחכמי דורנו את חכמי כל הדורות הקודמים, שהם כאפס לעומתם".

לדבריו, תוכנית הלימודים החדשה המבקשת להדגיש את רלוונטיות הטקסט לימינו, כלל איננה רלוונטית. "התלמיד אינו לומד את המקרא אלא הוא לומד את עצמו. רלוונטיות? - ודאי, אך רלוונטיות למה? לצלם אלהים עליון שבאדם, לסגולת נשמת ישראל, או ליצרים השפלים שבאדם", טוען הרב אבינר.

מוקדם יותר היום פרסמנו בכיפה מכתב גלוי שכתב הרב אמנון בזק, נגד מאמרו הקודם של הרב שלמה אבינר, במסגרתו זועזע הרב בזק מן הדרך שבו סולפו דברי רבנים ומחנכים במאמרו של הרב שלמה אבינר נגד תוכנית התנ"ך של החינוך הממלכתי-דתי. "מדוע דברים מפורשים סולפו באופן כל כך הפוך מכוונתם הברורה של כותביהם? האם זו דרכה של תורה? האם לא ניתן לנהל ויכוחים ומחלוקות בדרך אחרת?", כתב הרב בזק.