הרבנים הראשיים נגד שימוש בנפצים בפורים

הרבנים שלמה עמאר ויונה מצגר פסקו כי השימוש בנפצים אסור הלכתית מדין "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". הרבנים הראשיים הדגישו כי חל "איסור גמור לסחור בהם" וכי "מדין תורה אסור להשתמש בהם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/02/13 18:51 יא באדר התשעג

הרבנים הראשיים נגד שימוש בנפצים בפורים
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, יוצאים היום (ה‘) נגד השימוש בנפצים לקראת פורים וקוראים להורים ולמחנכים להשגיח על הצעירים כדי שאלו לא יעשו בהם כל שימוש - מתוקף איסור הלכתי.

”תורתנו הקדושה הזהירה אותנו לשמור על גופנו במצוות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם". כבר נודע ונתפרסם ברבים, על פי מומחים ועל סמך הניסיון, גודל הסכנה שיש בשימוש בחמרי משחית אלו, אשר גרמו בשנים עברו לאין ספור תאונות ואסונות קשים, שאך בנס לא קיפחו חיי אדם“, כתבו הרבנים הראשיים, שציינו כי ”בעת השימוש בהם נשמע קול נפץ עז, המחריד ומבעית את כל הסובבים... על פי דין תורתנו הקדושה, אסור בהחלט להשתמש בחומרי חבלה אלו, יש למחות ביד המשתמשים בהם, ובודאי שאיסור גמור לסחור בהם ולהפיצם“.

הרבנים הראשיים הדגישו כי אם דברי התוכחה אינם נשמעים בקרב הצעירים, הרי שיש ”לדווח על כך להורים ולמורים ולמנוע זריעת בהלה וסכנת נפשות מן המתעסק ומן הסובבים“. בפנייתם להורים ציינו הרבנים מצגר ועמאר כי הם נדרשים ”להפעיל את כל כובד השפעתם וסמכותם, לעשות כל שלאל ידם, על מנת למנוע מילדיהם ומתלמידיהם החזקת ושימוש בחומרים אלו, בלא יוצא מן הכלל וללא שום הוראת היתר“.