ברוך דיין האמת: רבה של רמת השרון נפטר

הרב יעקב אדלשטיין הלך היום לעולמו היום והוא בן 93. על אף שהחזיק בהשקפת עולם חרדית, רבה הראשי של רמת השרון הקפיד לפקוד את בית הכנסת גם בזמן אמירת הלל ביום העצמאות

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/02/17 15:47 כז בשבט התשעז

ברוך דיין האמת: רבה של רמת השרון נפטר
ויקיפדיה, Chaim1982 -CC-BY-SA, צילום: ויקיפדיה, Chaim1982 -CC-BY-SA

הרב יעקב אדלשטיין הלך היום (ה') לעולמו היום והוא בן 93. הרב אדלשטיין היה ראש ישיבה, דיין ומקובל. שימש כרבה של רמת השרון משנת 1950 ועד פטירתו ורב שכונת "נאות יוסף" בבני ברק.

בשנת 1950, התמנה לאחר פטירת אביו כרבה של רמת השרון, הקים את ישיבת השרון עם הרב בנימין מובשוביץ ועמד בראשה שנים רבות. כמו כן עמד בראש כולל להוראה ברמת השרון. בשנות ה-90 התמנה כרבה של שכונת נאות יוסף בצפון בני ברק, במקביל לכהונתו ברבנות ברמת השרון, ולפני מספר שנים התמנה לעמוד בראשות ישיבת "תפארת משה" בבני ברק.

הרב אדלשטיין אמנם השתייך למגזר החרדי, אך הקפיד להיות נוכח בבית הכנסת בשעת אמירת הלל ביום העצמאות תוך שאמר אותה ללא ברכה. כמו כן, הוא מציין זאת בדרשותיו בנושא.

הרב אדלשטיין ערך סדרי תפילה עבור חשוכי בנים ומעוכבי זיווג. הוא המליץ להתפלל עבורם בציון החזון איש בבית הקברות שומרי שבת בבני ברק לאחר חצות הלילה. לדבריו הצלחת התפילה מותנית בהסתרתה מהמשפחה ומבני הזוג. רבים פנו אליו לעצה ולברכה בפרט בענייני זיווג.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף אמר כי "הגר״י אדלשטיין הוא שריד לדור דעה אשר היווה מגדלור ומורה דרך לעולם הרבנות בישראל משך רוב שנות קיומה".

הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו אמר כי "עולם הרבנות איבד היום את אחד מגדוליו. זכיתי לשעות רבות של עצה ותושיה מרב שהתמסר לקהילתו ולכל עם ישראל. גדול בתורת הנגלה והנסתר כאחד, צנוע ומאיר פנים ודמות מופת לכל רבני ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן