"בחרנו להפוך את הבכי שלנו לבכי לאומי"

במקום ריקודים - בכי. אתמול התקיימה עצרת נשים לזכרם של יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד באולם החתונה של הזוג שרה-תחיה ואריאל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/11/15 09:23 ו בכסלו התשעו

"בחרנו להפוך את הבכי שלנו לבכי לאומי"
Hillel Maeir/TPS, צילום: Hillel Maeir/TPS

אמש (ג') היה אמור להתרחש האירוע המרגש בחייהם של אריאל ביגל ותחיה - שרה ליטמן. השניים היו אמורים להינשא בבנייני האומה בירושלים, אך בשל הפיגוע האכזרי בו נרצחו יעקב ונתנאל ליטמן, אביה ואחיה של הכלה המיועדת, החתונה נדחתה. יוזמה של תלמידות מאולפנת 'צביה' כוכב יעקב והמשפחה האבלה, הפכה את מקום האירוע לערב לימוד תורה עבור נשים באולם החתונות.

בערב שהתקיים בהנחתייה של סיון רהב מאיר הגיעו מאות נשים ובנות נוער לצד אישי ציבור, רבנים ואמנים, בינהם: אביו של החתן הרב משה ביגל, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הרב שמואל אליהו, הרבנית ימימה מזרחי, הזמר יצחק מאיר ועוד.

הרבנית ימימה מזרחי חיברה את אבלה של הכלה שרה-תחיה עם פרשת השבוע ואמרה: "יש כוח גדול לדמעות הכלה שלא נכנסת בזמן לחופה. בפרשת השבוע, רחל בטוחה שיש תאריך לחתונתה ופתאום, לא. היא מחכה שבע שנים. עיניה של הכלה כבר כלות לעמוד מתחת לחופה, אבל עליה לעבור עוד מכסת צער. זהו גם סיפורה של שרה-תחיה. היא תכנס לחופה באיחור והיא תהיה כלה שכולה. והצער הגדול הזה שנמצא בחללו של עולם, והערב גם בחללו של אולם הוא בעל עוצמות גדולות". אמרה הרבנית מזרחי והסבירה: "הצער מוביל אותנו לתפילה משמעותית מאוד. הקב"ה בעצמו אומר לרחל: בשבילך רחל, אני מחזיר את ישראל למקומן".

הרב שמחה ויסמן נשא דברים במהלך הערב ואמר כי הוא מרגיש שזהו ערב מיוחד "אני מרגישה שמדובר באירוע משפחתי, אמנם בנסיבות לא הכי טובות אבל כמשפחה". הרב ויסמן ציין כי לדור הצעיר יש כוח גדול, מכיוון שזו יוזמה שהגיעה מתלמידות "אני חושב שהסיסמא של הערב הזה צריכה להיות, חיבוק חזק לעם חזק. ובערב הזה נחזק את כולנו".


(צילום: Hillel Maeir/TPS)

הרב ביגל, אב החתן, אמר בערב ההתעוררות כי הם בחרו להפוך את הבכי הפרטי שלהם לאבל לאומי "בחרנו להפוך את הבכי שלנו לבכי לאומי. אבל רצינו להפוך את הצרה לצורה". הרב ביגל סיפר לתלמידות באולם כי הוא מתכונן לאירוע בשבוע הבא, שיהיה גדול מהאירוע המקורי המתוכנן "ישבתי עם מי שהיה אמור להיות אחראי על החתונה בתכנון הפרטים, אבל הכל בהרבה יותר גדול, כל מה שתכננתי ביקשתי שיכפיל. כי אנחנו למדנו מההיסטוריה היהודית ולשמוח גם כאשר אנחנו נמצאים בעפר".

במקביל לערב הלימוד בבנייני האומה, גם בישיבת ההסדר 'ניר' קרית ארבע נרתמו אתמול להקמת מאהל ליד מקום הפיגוע סמוך לעתניאל. תלמידי הישיבה ילמדו שם במקום בבית המדרש, עד סוף השבעה.

תאריך החתונה החדש של אריאל ושרה-תחיה נקבע לשבוע הבא לאחר שבני המשפחה יקומו מהשבעה על מות האב והאח, ומשפחת ליטמן הזמינה את כל מי שמעוניין, להשתתף בה ולשמח את המשפחה, ביום חמישי הבא י"ד בכסלו 26 בנובמבר בבנייני האומה.


(צילום: Hillel Maeir/TPS)