לך לך - הדבר הגדול הבא

"גירושים הפכו כיום לפתרון מקובל ולפעמים אף לגיטימי. הרי כל הזמן אנחנו עסוקים בלהתחדש, לעבור לדור הבא, בפלאפונים, במחשבים, ואם כך, מה הפלא שגם בזוגיות מחפשים את הדור הבא"

חדשות כיפה הראלה ישי 28/10/14 15:36 ד בחשון התשעה

לך לך - הדבר הגדול הבא
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בדורנו התפשטה רעה חולה אשר פוגעת בבתים רבים - מחלת הגירושים. עוד ועוד זוגות מתגרשים ובתים שלמים מתפרקים. ואם לא די בכך אותה מחלה ארורה הצליחה ללבוש תחפושת ולהתנער מהתדמית השלילית שלה, גירושים הפכו לפתרון מקובל ולפעמים אף לגיטימי. הרי כל הזמן אנחנו עסוקים בלהתחדש, להתקדם, לעבור לשלב הבא. הדור הבא של הפלאפונים, הדור הבא של המחשבים, הדור הבא של כל דבר שזז. ואם כך, מה הפלא שגם בזוגיות מחפשים את הדור הבא. הפזילה החוצה היא הגורם למחלה, המחשבה שאולי יכול להיות טוב יותר עם מישהו/מישהי אחר/ת מכלה כל חלקה טובה.

בפרשת השבוע אנו פוגשים את אברהם ושרה, האבא והאמא הראשונים של האומה הישראלית. לאחר הציווי על הניסיון הקשה לעזוב את הבית, המשפחה ואת כל מה שמוכר יצאו שניהם למסע נדודים ארוך ומפרך אל עבר הארץ המובטחת. אך שם חיכתה להם הפתעה לא כ"כ נעימה: "ויהי רעב בארץ"1, ואברהם ושרה ממהרים לרדת למצרים ע"מ לשרוד את הרעב הנורא. והנה בכניסה לארץ מצרים אומר אברהם לשרה: "הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את"2, והמפרשים מתקשים: וכי רק עכשיו אתה יודע?! ומה היה לפני כן?! על שאלה זו ענו חז"ל במדרש3:הלכנו בארם נהרים ובארם נחור, ולא מצינו אשה יפה כמותך, אף על פי שהיו יפים לא נמצא כמותך, ועכשיו שאנו נכנסין למקום כיעורים ושחורים לא כ לשכן?!לכך נאמר הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את.

אברהם נכנס עם אשתו למקום חדש, הוא לא יודע במי ובמה הוא יתקל, אבל לפני הכל הוא דואג להצהיר בפני שרה: אין אף אחת שמשתווה אליך, בעיני כולן שחורות וכעורות, אין אלטרנטיבות! וזו גם הברכה שאנו מברכים את החתן והכלה בשבע ברכות: "שמח תשמח רעים אהובים כשמחך יצירך בגן עדן מקדם".

זוג יקר, תשמחו האחד בשני כמו אדם וחוה בגן עדן, שם לא היו תחליפים, לא היו תחנות יציאה, רק הוא והיא. אם תחיו בלי לפזול החוצה, בלי להעלות על הדעת בכלל את האפשרות שיכול להיות טוב יותר, בלי לחפש את הדבר הגדול הבא, תוכלו להתכנס אל תוך ביתכם ולמלא אותו באושר ואהבה.

הכותבת היא שדכנית ותיקה ובעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב

1בראשית יב, י

2שם, יא

3ילקוט שמעוני פרשת לך-לך רמז סז

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן