חדשות כיפה

פרשת וישב: איך אחים עושים דבר כזה לאח שלהם?!

קינאה, שנאה, ניסיון חיסול - איך ייתכן שדברים קשים כאלו מתרחשים בבית יעקב?! שני נתונים שנוסיף למשוואה יכולים לשפוך אור חדש על הפרשיה

הרב יוני לביא

צילום: צילום מסך

07.12.2017

1. אין על הרב יוני. אין! (בייניש)

דווח על תגובה לא ראויה
07.12.2017

2. הסיבות המהותיות הן אחרות (משה אהרון)

בס"ד.
הרזולוציות של הפרשנות הקלאסית כלל לא מחודדות .
יוסף פייס את לבן ואת עשיו כששב לארץ "מגורי אביו" החל לחשוש מפרעון חטאיו כלפי אביו [מגורי= מפחד] לכן גם כינה יעקב את ה' ,פחד יצחק". היה ברור אם כן גם ליעקב,שנותר חשבון הרמאות שלו את אביו עדיין פתוח.
וכך ההשגחה חיברה שניים: את גזרת הגלות למצרים [שנאמרה כבר לאברהם] ואת עונשו של יעקב על הרמאות לאביו והנה הניחה התורה לפנינו אחד לאחד רמאות כנגד רמאות ועם אותם היסודות ממש
על פי הגזירה ממלא היו יורדים לגלות אך כאמור הדרך השתנתה לדרך ייסורים מרה בעיקר ליעקב
כעונש על רמאות אביו.
וכך מי שטבח גדיים והשתמש ב"כותנת" של אחיו קיבל כותנת טבולה בדם גדי שהביאו האחים הפעם כגמול ישיר לרמות את אביהם....


.....
כל כך חבל שהרצון לפאר ולרומם מעלתם של אבותינו גרם לכך שלא נערכה רשימת חטאיהם הממצה ואל מולה עונשם הנחלק לשניים : להם - ולזרעם אחריהם.
וכך במשך אלפי שנים אנחנו נופלים ושוב ושוב באותם הבורות. גם משלמים מחיר וגם לא מפיקים לקחים. שאם כן גלות אלפיים לא הייתה מתארכת - אלפיים שנה
והנה מקרה זה כל כך מובהק הוא שהתורה רצתה לומר לנו כי תרמית יעקב את אביו בשימוש כותנות של עשיו או המדומות להם ובשימוש שחיטת גדיים לערוך ארוחה שקרית לאביו חוזר איליו באותם היסודות ממש וזה רק ראשיתו של סיפור גדול...........................
הנה כי כן חברו כאן שני יסודות אמוניים מרכזיים
האחד : הענשת יעקב מידה כנגד מידה כאמור לעיל
והשני : רמה מוסרית ירודה של משפחת יעקב.
שאי אפשר על בסיסה להתחיל ולקיים אומה של ממלכת כוהנים וגוי קדוש .
לפי כל ירדו לגלות לחניכה בדרך הקשה




דווח על תגובה לא ראויה
07.12.2017

3. מצאת גדי וגדי בשתי פרשות וחיברת, מדהים! (למגיב 2)

באמת למה צריך את כל הפרשנים הקלאסיים והמיושנים, שלא שמו לב לפרשנות המבריקה הזאת...

דווח על תגובה לא ראויה
07.12.2017

4. לא להרגיז מי באתי (משה אהרון)

לא באמת כך אתה לומד תורה
ראשית זה לא הגדי בלבד אלא אמצעי הלבוש בשני המקרים כותנת וגם דם השחיטה.
ושנית בכלל לא הגדי העניין זה רק יסודות תפאורתיים התואמים ולא במקרה בשני המקרים .
במקרה הראשון יעקב מרמה את אביו ובמידה כנגד מידה מרמים אותו במקרה השני בניו.
כך או לא התכוונתי להרגיז איש רק לנסות לחתור לאמיתה של תורה
כשאליהו יבוא ויצביע על האמת.
קח בחשבון שאפילו עשרה אחוז יש אמת בדברים הם הרי שהם מצדיקים רצינות שונה ואחרת

דווח על תגובה לא ראויה
07.12.2017

5. ל3 - אם כבר אהיה מוכיח בשער עד תום (משה אהרון)

לכתחילה התלבטתי אם להוסיף לבסוף בכל זאת.
בבלוג האישי בשם :"כי זה כל האדם" .
נכתבה רשימה תחת הכותרת :
"כתיבה באינטרנט - טיוטת הצעה לעשרת הדברות

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר