וילך - חזק ואמץ

לינו לבנות בקרבנו את התודעה עד כמה חשובה התנהלות זוגית נכונה, עד כמה אנחנו אוהבים וחיים להשקיע בבן/בת הזוג וכו', ומצד שני להשתדל להוסיף עוד ועוד מעשים, פעולות קטנות שיעזרו לנו להנכיח את הרעיונות הגדולים בחיינו

חדשות כיפה הראלה ישי 17/09/15 14:02 ד בתשרי התשעו

וילך - חזק ואמץ
פרטי, צילום: פרטי

כאנשים בוגרים ואחראיים אנחנו נמצאים כל הזמן בתהליך של תיקון ועליה, מגמת ההשתפרות וההתקדמות היא זו שמניעה את רוב התהליכים שאנחנו עוברים בחיים. הרצון להוסיף, המחשבה על מקום טוב יותר ורמה אישיותית גבוהה יותר מעיפה אותנו קדימה לעשייה ולהתעלות. אולם למרות הכל אנחנו לפעמים תופסים את עצמנו מפשלים ברגעי המבחן האמתיים, נראה כאילו העבודה הגדולה והמאמץ הרב שהשקענו ירדו לטמיון.

בפרשתנו "וילך" אנחנו כבר ממש מריחים את הסוף, משה רבנו נפרד רשמית מהעם, ממנה את יהושע למחליפו ומברך אותו: "ויקרא משה ליהושע ויאמר אליו לעיני כל ישראל חזק ואמץ כי אתה תבוא את העם הזה אל הארץ אשר נשבע ה' לאבתם לתת להם ואתה תנחילנה אותם"[1]. את הברכה המפורסמת 'חזק ואמץ' מפרשים חז"ל: 'חזק' בתורה 'ואמץ' במעשים טובים[2].

משה רבנו מדריך את יהושע כיצד צריך להתנהל מנהיג, מה עליו לעשות בשביל להצליח להיות אפקטיבי ואיכותי. מצד אחד עליו לבנות תודעה מבוססת ויציבה, אני מאמין יצוק וברור - חזק בתורה. ומצד שני עליו להוריד את הכל לפסים מעשיים, לא להשאיר את האידיאלים בצורה מופשטת בגבהים, אלא לממש אותם בפועל על מנת שתהיה להם אחיזה במציאות - ואמץ במעשים טובים. הרש"ר הירש מסכם זאת במשפט קולע: היה חזק בהכרת תפקידיך, היה אמיץ בהתגברות על כל המכשולים בקיומם, להיות חזק בעקרון, אמיץ בביצועו.

גם במערכת הזוגית עלינו להשתלם בשתי המערכות הללו. עלינו לבנות בקרבנו את התודעה עד כמה חשובה התנהלות זוגית נכונה, עד כמה אנחנו אוהבים וחיים להשקיע בבן/בת הזוג וכו', ומצד שני להשתדל להוסיף עוד ועוד מעשים, פעולות קטנות שיעזרו לנו להנכיח את הרעיונות הגדולים בחיינו. כך נצליח לקבוע את תכונות ההתעלות והרצונות הטובים בחיינו, וברגע האמת, כאשר לא הכל יזרום על מי מנוחות, נוכיח (בעיקר לעצמנו) שאנחנו אכן בדרך הנכונה, יש שכר לפעולתנו והמאמץ שהשקענו אכן מניב פירות מתוקים.

הכותבת היא שדכנית בעלת משרד השידוכים דו-לב.

[1] דברים לא, ז

[2] ברכות לב, ב

בס"ד בעזרת ה' נעשה ונצליח

אחרי מכניסי רחמים: 'כרחם אב'

עשרים וחמש שנה אחרי 'מכניסי רחמים' ושמונה שנים לאחר שהמלחין האגדי ר' חיים בנט הוציא את הדיסק האחרון 'ממעמקים' עם לחנים שהפכו לנכסי צאן ברזל. הוא ממשיך להפתיע עם דיסק חדש שיצא בע"ה מיד לאחר החגים.

בדיסק החדש עם מיטב הלחנים מרגשים וסוחפים כאחד, מארח ר' חיים בנט את מיטב בעלי המנגנים החסידיים: הרב ירמיהו דמן, מוטי שטיינמץ, שלמה כהן, יענקי דסקל, אברימי רוט, אהרל'ה סאמט, מושי רוזנברג, ומנדי וייס. וכמובן מקהלת "רננו חסידים" עם מקהלת ילדים מורחבת.

על מלאכת העיבודים מנצחים מושי רוט, יואלי דיקמן, וכמובן איך לא, הבן המוכשר המעבד הנודע ר' רובי בנט.

השיר שמוגש לראשונה בהשמעת בכורה הוא אחד מהלחנים היפים שבדיסק הוא "כרחם אב על בנים כן תרחם ה' עלינו", לחן מרגש שהקדיש ר' חיים בנט לזכרו של מורו ורבו כ"ק מרן אדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצוק"ל, ששימש כאב רחמן לאלפי חסידיו, ובניהם מלחין החצר ר' חיים בנט שנמנה על מקורביו הגדולים.

ביצוע: מקהלת 'רננו חסידים', סולן: ר' יענקי דסקל, עיבוד: מושי רוט.