הכיתוב המטעה על עוף קפוא: "לא מוכשר לצליה בלבד"

על עופות של חברת פלייש הופיע הכיתוב כי הם אינם מוכשרים וכי יש לצלות אותם לפני השימוש. מתברר כי מדובר בטעות. הכשר OU: "ניתן לאכול את העופות כרגיל ללא חשש מדובר בטעות של החלפת אריזות. מחקנו עם טוש את הכיתוב ברוב האריזות"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/04/16 12:26 יג בניסן התשעו

הכיתוב המטעה על עוף קפוא: "לא מוכשר לצליה בלבד"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

אב המשפחה ביישוב בשומרון בסך הכל רצה להכין עוף מבושל. הוא בישל את העוף כדרכו ולאחר שסיים וסידר את הבלגן במטבח נחרד לראות כי על עטיפת העוף הכשר של חברת 'פלייש' בהכשר OU שקנה מופיע הכיתוב "לא מוכשר לצלייה בלבד". הוא מיהר לרב היישוב בו הוא מתגורר כדי לדעת מה עליו לעשות עם העוף שבישל כבר ולא צלה וכן, חשש לעופות הנוספים שקנה מה יעשה איתן כעת. לאחר בירור קצר של הרב, ששלח את תמונת האריזה לקבוצת ווטסאפ של רבנים העוסקים בכשרות, התברר כי מדובר בטעות של מפעל העופות וכי העטיפה יועדה במקור לכבד עוף שאותו אכן יש רק לצלות.

מדובר בכיתוב מטעה שכן כיום כל ההכשרים בשוק, גם אלו שאינם נחשבים למהודרים, מכשירים את העופות ומולחים אותם ואין צורך בתהליך הכשרה נוסף מלבד בכבד שאותו יש לצלות על האש.

מהכשר OU נמסר ל'כיפה' בתגובה: "העופות כשרים כדת וכדין ואפשר לאכול אותם ללא חשש וללא תהליך נוסף. זאת טעות חמורה של אנשי המפעל, לאחר שגילינו שבשל הלחץ של החג כאשר נגמרו להם אריזות העוף הרגיל הם השתמשו באריזות שמיועדות לכבד עוף נזפנו בהם חמורות והכרחנו אותם למחוק באמצעות טוש את הכיתוב, אך מתברר כי למרות המאמצים של המשגיח במקום עדיין חמקו כמה חבילות כאלו".

ב-OU טוענים כי יפעלו למנוע טעויות כאלה בעתיד וכי בעלי המפעל ננזפו על חוסר תשומת הלב שגרמה לטעות המביכה.

הרב ברוך רושגולד, הממונה על השחיטה מטעם 'פלייש', מסר גם הוא לכיפה בתגובה כי "מדובר היה במשטח אחד שנעשה בו טעות בעטיפה. ניתן לאכול את העופות ללא חשש וללא צורך בצליה".