מתכוננים כבר מעכשיו: פורסמו הנחיות למתן כשרות לפסח

הרבנות הראשית לישראל שלחה מכתב לרבנים ולמנהלי מחלקות כשרות, ובו הסברים כיצד לסמן מוצרים באופן ברור כדי למנוע מכשול מהציבור

חדשות כיפה דויד ליבנה 13/12/17 14:11 כה בכסלו התשעח

מתכוננים כבר מעכשיו: פורסמו הנחיות למתן כשרות לפסח
מצה, צילום: יוסי זליגר/פלאש 90

אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל מתכונן לפסח כבר מעכשיו: בשבוע שעבר נשלח מכתב לרבנים, מנהלי מחלקות כשרות ומועצות דתיות, ובו הנחיות למתן כשרות למוצרים לקראת החג שבו אסור לאכול חמץ. בין היתר ניתן דגש מיוחד לכיתוב שיופיעו על המוצרים, זאת כדי שיהיה ברור ככל האפשר לצרכנים וימנע מכשול.

במכתב צוין כי על כל המוצרים הכשרים לפסח חייבת להופיע מדבקה או הזרקת דיו שעליה כתוב "כשר לפסח תשע"ח". הודגש כי "אין לאשר שימוש במדבקה הנושאת את הכיתוב "כשר לפסח" בלבד, דבר שלצערנו נעשה במוצרים שמכילים חמץ".

עוד נכתב כי "אין לאשר הדבקת מדבקות כשרות על גבי אריזות קרטון המשמשות לשיווק תוצרת מאפה בתפזורת, אלא אם כן הקרטון ארוז וסגור מכל צדדיו על ידי ניילון, כך שהמדבקה תוסר עם הסרת עטיפת הניילון על מנת שלא יהיה ניתן לעשות בקרטון ובמדבקה שימוש חוזר".

נוסף לכך הומלץ להשתמש בתעודות כשרות מיוחדות לפסח שיעוצבו בגרפיקה שונה או ייצבעו בצבע שונה מהתעודות שמונפקות בשאר ימות השנה. כמו כן, הודגש כי "יש לשמור שמירה יתירה על המדבקות ולאחסנם במקום שמור", זאת כדי למנוע את הדבקתן על מוצרים שאינם כשרים לפסח.

במכתב צוין גם כי בשנים האחרונות משווקים יינות שמכילים רכיבי חמץ, ועל כן יש לציין סמוך לסימון הכשרות אם המותר מכיל חמץ או לו, זאת כדי למנוע מהציבור להיכשל. נוסף לכך נכתב כי יש להעירך בהקדם ולהסתייע במנהלי רשתות השיווק כדי לחסום את הברקודים של מוצרי חמץ בקופות הרושמות במהלך הפסח, וכך למנוע מכירת חמץ בימי החג.