מדוע מתעכבת כניסת רב עיר למועצת הרבנות?

רבה של מודיעין, הרב אליהו אלחרר, היה אמור להחליף את הרב אברהם יוסף במועצה, אך הוא טרם קיבל מהרב לאו זימון להשבעה. הסיבה לכאורה: יחסים "לא טובים" בין השניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/18 14:07 כ בטבת התשעח

מדוע מתעכבת כניסת רב עיר למועצת הרבנות?
הרב דוד לאו, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

כניסתו של רב עיר למועצת הרבנות הראשית לישראל מתעכבת לכאורה בשל "יריבות אישית" של הרב הראשי דוד לאו עמו, כך עלה מטענותיהם של גורמים המעורים בפרטים, כפי שפורסם היום (א') בוואלה.

על פי הפרסום, רבה הספרדי של מודיעין, הרב אליהו אלחרר, היה אמור להיכנס לתפקידו כחבר מועצת הרבנות הראשית מיד אחרי פרישתו של הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, בחודש יולי. למרות זאת, הרב לאו, שמכהן כנשיא המועצה, טרם תיאם עבורו מועד השבעה בבית הנשיא כפי שנדרש.

לדברי הגורמים, היחסים בין הרב לאו לרב אלחרר, שכיהן לצדו עד לפני חמש שנים ברבנות מודיעין, "אינם טובים", מה שלכאורה מעכב את המינוי.

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון שכיהן כחבר במועצת הרבנות הראשית, הורשע בחודש אפריל בעבירות של מרמה והפרת אמונים. במסגרת הסכם שנחתם עמו בחודש יולי סוכם כי הוא ישעה את עצמו מתפקידו במועצה עד לסיום הקדנציה הנוכחית וכי הוא יתחייב שלא להתמודד שוב לתפקיד. עם פרישתו של הרב יוסף היה אמור אלחרר להיכנס לתפקיד, אך בלשכת הרב לאו טרם תיאמו עבורו תאריך השבעה.

בלשכת הרב לאו נאמר בתגובה כי הרב יוסף הודיע שהוא אינו מתפטר מתפקידו אלא משעה את עצמו באופן בלתי חוזר ומסרב למינוי מחליף. משום שכך, לטענתם, לא ניתן למנות אף אדם אחר במקומו, אלא לאחר קבלת חוות דעת משפטית המתירה זאת.

בוואלה טענו עם זאת כי בעקבות פנייתו של הרב אלחרר ליועץ המשפטי לרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג, הוצאה חוות דעת שבה נכתב כי ממכתבו של הרב אלחרר "ניתן להבין שמסיבות שאינן ידועות, עד כה, הוא טרם קיבל הזמנה ללשכת נשיא המדינה לשם חתימה על הצהרה". עוד נטען כי למרות דבריו של גולדברג, הרב לאו נמנע מתיאום מועד השבעה לרב אלחרר, וכי הן הרבנות הראשית והן הרב אלחרר סירבו להגיב לדברים.