כך יעודדו את בני הנוער לחגוג את יום ירושלים

סקר שנערך לאחרונה מצא כי הנוער הישראלי לא חוגג ביום ירושלים ואינו בקי במה שהתרחש בעת שחרור העיר העתיקה. מיזם חדש מבקש לשנות את המצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/18 09:13 כח באייר התשעח

כך יעודדו את בני הנוער לחגוג את יום ירושלים
צילום: shutterstock

הרעיון למיזם "יחד ירושלים" נולד כתוצאה מבחינת הממצאים של סקר מיוחד שערך מכון סמית בקרב בני הנוער, על פי בקשת ארגון "זהות". הסקר מצא כי הנוער הישראלי לא חוגג ביום ירושלים ואינו בקי במה שהתרחש בעת שחרור העיר העתיקה. עוד התברר כי קיים פער בין הנוער הדתי לאומי לאחרים בחיבור ליום הזה ולמשמעותו. 


לאור הנתונים האלה הוחלט, לקראת חגיגות היובל לשחרורה של ירושלים, לעשות מאמץ מיוחד על מנת להטמיע את הערכים ומשמעות היום הזה בקרב הנוער והתלמידים בארץ בכלל ולקרב את התלמידים והציבור כולו אל העיר ירושלים ביום חגה ובכלל. כך יצא לדרך מיזם "יחד ירושלים", שפעל בשנה שעברה בכ-500 בתי ספר ב-50 רשויות ברחבי הארץ. במסגרת המיזם הופצו לבתי הספר ערכות חינוכיות בנושא ירושלים, התקיימו פעילויות מיוחדות בבתי הספר, תהלוכות ברחובה של עיר בדגלים ובכובעים שהופקו לכבוד האירוע,  ערבי "שרים ומספרים ירושלים" – לתושבי הרשויות השונות והופעות חגיגיות לכבודה של ירושלים. 
התגובות של ראשי הרשויות, מנהלי בתי הספר והמפקחים היו נלהבות מאד. מיד לאחר הפצת הרעיון ותוכנית המיזם הצטרפו 50 ראשי ערים וחיברו למיזם עשרות אלפי בני נוער שהשתתפו בפעילויות השונות. יחד עם בני הנוער לקחו חלק בחגיגות גם הורים, מורים ותושבי הערים השונות ששמחו להיות חלק מהחגיגות לציון איחוד ירושלים.


בזכות המיזם המוצלח של משרד החינוך האגף לתרבות יהודית , מינהל חברה ונוער, החמ"ד וארגון 'זהות', חגיגות "יום ירושלים", נחגגו ברוב עם ושבו להיות נחלת הכלל. דתיים, חרדים וחילונים השתתפו בחגיגות ויחד שמחו ביום חגה של ירושלים.
השנה, בשנת השבעים למדינת ישראל, מתרחב המיזם והוא יתקיים בכשבעים רשויות ברחבי הארץ. יחד נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו ונתפלל שתתקיים בנו ברכת ירושלים, מתוך תפילת שמונה עשרה:
"ולירושלים עירך ברחמים תשוב, 
ותשכון בתוכה כאשר דיברת, 
ובנה אותה בקרוב בימינו בנין עולם, 
וכיסא דוד (עבדך) מהרה לתוכה תכין. 
ברוך אתה ה', בונה ירושלים".