לארח את חמותך בחג – ולשרוד כדי לספר

נכון, זה קרה, אבל זה לא סוף העולם. בסך הכל ראש השנה, מחובר לשבת, אצלך בבית, ואורחת הכבוד היא לא פחות מחמותך. כדי למתן את הפאניקה אנחנו כאן בשבילך עם כמה עצות חמות

חדשות כיפה אביטל גולדשטיין 22/09/14 16:57 כז באלול התשעד

לארח את חמותך בחג – ולשרוד כדי לספר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הכתבה באדיבות אתר 'משלך'

קחי נשימה עמוקה, מזגי לעצמך כוס מים והתיישבי. נכון, זה קרה, אבל זה לא סוף העולם. בסך הכל ראש השנה, מחובר לשבת, אצלך בבית, ואורחת הכבוד היא לא פחות מחמותך. את אישה, את חזקה, הרי את מתמודדת כל השנה כולה עם צירי לידות, דיאטה, גידול ילדים, גידול איש ושילוב של קריירה עם התמכרות לקנדי קראש. אם את שורדת את כל זה, לארח את חמותך לראש השנה, קטן עלייך. כלומר, לראש השנה שמחובר לשבת. נרגעת? לא?

לטורים נוספים:

הרווק: מה חשבת כשלבשת את זה?

הילד קיבל ווירוס בגן? שיחזיר אותו לשם!

לגור עם ההורים ולשמור על השפיות

אז כדי למתן את הפאניקה אנחנו כאן בשבילך עם כמה עצות חמות. מה זאת אומרת איזה חמות? חמותך, זו שבאה לראש השנה שמחובר לשבת. כן, קחי עוד שלוק מהמים. תכף מתחילים!

1. לפרק את הרימון - בתכל'ס את חולה על חמותך וגם היא מתה עלייך, אבל בכל זאת עם הזמן נצברים להם מתחים הרוחשים מתחת לפני השטח. הרי אחרי הכל, את גנבת לה את הבן המושלם שהיא טיפחה לה, לא? אז אם היא משגעת אותך, ואת רוצה גם להרוויח כמה שעות של שקט וגם להוציא את האגרסיות בדרך לא מזיקה, פשוט מאוד - תני לה לפרק את הרימונים לחג. משימה מלכלכת זו תעסיק אותה במשך שעות (שעות!) וגם תספק לך את הנקמה הקטנה והמתוקה שלך. לא שאנחנו בעד נקמנות, אבל אנחנו לא ממליצים לשמור עצבים בבטן, וגם חמותך מעדיפה שתשמרי שם דברים אחרים, את יודעת. נכדים, כן?

2. סידורי ישיבה - הכיני מבעוד מועד פיתקונים קטנים וחמודים עם טאץ' עיצובי מלבב שיסווה את כוונות הזדון של האובייקטים האלו. את חמותך הושיבי בצד אחד של השולחן ואותך ואת בן זוגך, בן טיפוחיה, בצד השני. ביניכם הושיבי כל אחיין/דודה/סבתא אפשריים והציבי סידורי פרחים גבוהי-קומה לצד נרות חגיגיים שיחסמו לחלוטין את שדה הקרב, אה, כלומר, את שדה הראייה.

3. הולכים לישון - הכיני לחמותך מיטה מרופדת ונעימה, עם שמיכה צמרירית וכרית מפנקת. אה, ומקמי אותה בחדר הילדים. עם הילדים. מה לעשות, הבית קטן, נאלצים להצטמצם… והיא מאוד אוהבת את הנכדים שלה, לא? היא בטוח תקבל את זה בהבנה. וגם אם לא, היא כנראה תהיה עייפה מדי למחרת היום כדי לעשות עם זה משהו. לכבוד השנ"צ כבר אפשר לארגן לה מיטה במיקום קצת יותר הגיוני, כך שהוא יהיה ארוך ויפצה אותה על ליל הייסורים שעברה, וגם יארגן לכם כמה שעות של שקט נפשי.

4. תני לה את המקום שלך בבית הכנסת - כי צפוף והומה ואיפה היא תשב? רחמנות, אישה מבוגרת! בינתיים הרווחת כמה נקודות וגם - שוב - כמה שעות של שקט.

5. אני, את והנכדים - אם את חלק מזוג שעדיין לא הפך לזוג+, ועדיין לא טיפחת ברחמך את מושא חלומותיה של כל חמות, עלייך להתכונן מראש להערות והארות בסגנון: "מתי גם אני אזכה לעשות קוקו ולנגב נזלת לנכד שלי, כמו שולה השכנה ממול?". הכיני מראש מגוון תשובות אפשריות, לדוגמה: "צודקת, כנראה לא ניסינו מספיק. משה, בוא רגע!". "את רוצה לתת לנו טיפים מעשיים?" (אל תדאגי, היא לא תיתן), או אם את במצב רוח ממש מרושע - עוד לפני שהיא מעירה בכלל, דאגי להישען אחורה מדי פעם בפעם, ללטף את הבטן ולהביט אל האופק.

6. אם כל זה לא עזר - זו ההזדמנות שלכן לפתוח דף חדש לכבוד ראש השנה. את תתנצלי שגנבת לה את הילד, היא תפסיק להעיר לך על הבישולים, את תשאלי אותה על הילדות שלה בפולניה והיא תבטיח לך בייביסיטר לכל השנה. מה יש לך להפסיד?