חמישה רעיונות להגדות שיעשו לילדים את הסדר

הילדים הם העיקר של ליל הסדר אז כדאי לפחות לדאוג שיהיו להם הגדות שידברו בשפתם וירתקו אותם לשולחן. 5 הצעות מומלצות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/17 12:07 י בניסן התשעז

חמישה רעיונות להגדות שיעשו לילדים את הסדר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חג הפסח וליל הסדר בפתח, וכולם מחפשים כיצד לעשות את החג שווה יותר, מעניין יותר, ובמיוחד אטרקטיבי עבור הילדים שאמורים לתפוס בו תפקיד משמעותי. הבעיה היא שגם אם נשאל חידות ונחלק פרסים וגם ניקח בחשבון את עניין ההתרגשות מהאפיקומן, עדיין נשארים חלקים ארוכים בהגדה שהילדים לא מבינים ומאבדים ריכוז.

והגדת לבנך? הבן כבר נרדם מזמן או ברח לשחק עם האגוזים שנתת לו כדי שישאל שאלות. הגדה של פסח היא הספר שיצא בכמות ההוצאות הגדולה ביותר בעולם, וכדאי לתת לילדים הגדה שתעניין אותם ותוכל לספק להם פעילות גם בזמן שהמבוגרים מאריכים במגיד והבן שחזר מהישיבה מפלפל ארוכות בחידושים אותם לא שמעתה אוזן מעולם.

מבחר גדול של הגדות יצאו בשנים האחרונות במטרה לספק מענה לילדים בליל הסדר. בשיתוף ארגון 'קרוב ללב', אספנו עבורכם מקבץ קטן ומומלץ שניתן להיערך על ידו בהקדם לסדר פסח חוויתי ומיוחד.

  1. הגדות בעיצוב אישי - כבר מזמן שהאלבומים הדיגיטליים החליפו את אלבומי הכיסים המיושנים, ולאחרונה גם את הגדות פסח. מספר אתרים מציעים לכם להכין הגדה מעוצבת בה משולבות תמונות משפחתיות או אישיות לכל ילד. למשקיעים - אפשר להתכונן מראש לפסח ולהתחיל את מצוות והגדת לבנך כבר מעכשיו - לצלם מראש תמונות שממחיזות את סיפור יציאת מצרים, ו/או קטעים מתוכן ולהכניס במקומות המתאימים. ניתן להזמין ולהכין את ההגדה מאתר picabook.

  1. "איפה אפי?" בהגדת פסח - הציירת רינת גלבוע הפכה את הגדת פסח לאיור אחד גדול בו צריך למצוא רמזים ולבצע משימות. הילדים יידרשו למצוא את האפיקומן או את כוסו של אליהו הנביא באיור מלא וגדוש בפרטים. אין ספק שההגדה תעסיק את ילדכם בזמן קריאת "נשמת כל חי" או בחלקים ארוכים ב"מגיד".

(צילום: )

  1. הגדה מקוצרת מלווה בדמויות פימו - האמנית נועם צימרמן עמלה במשך יותר משנה על דמויות פימו שילוו את ההגדה. ההגדה מותאמת לילדים ומגיעה בגרסה מקוצרת שכוללת את החלקים העיקריים והמרכזיים בלבד, בזכות הקיצור קל יותר לילדים לעקוב ולהישאר בעניינים.

(צילום: )

  1. בבא - האיש והאגדה - כולנו מכירים את "בבא" - דמות הקומיקס המפורסמת שמככבת בספריו של הצייר שי צ'רקה. ההגדה בכיכובו של בבא בנויה כהגדה רגילה ומשולבות בה רצועות קומיקס שמעבירות את חלקי ההגדרה וסיפור יציאת מצרים בצורה משעשעת ומקורית.

(צילום: )

  1. הגדה עם תאטרון בובות - "ארגון קרוב ללב" שעוסק בקרוב בין לבבות ואחדות בעם ישראל הפיק השנה הגדה של פסח בהוצאה חדשנית ומאירת עיניים. להגדה נלוות בובות אצבע איתן ניתן להציג בכל קטע את סיפור ההגדה, במטרה להפוך את הסדר לחוויה משפחתית מיוחדת במינה, באופן שיחבר את הילדים למתרחש בהגדה. ובונוס - מי שמזמין את ההגדות מהארגון מקבל 2 ערכות נוספות במתנה במטרה שייתן אותן לשכנים. אנחנו ממליצים ללכת עם הילדים וליצור חוויה של חיבור וקירוב משותפת לכולם לקראת הפסח.

(צילום: )

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן