פעילויות ומשלוחי מנות ערכיים לפורים

פורים זו הזדמנות נהדרת לקחת פסק זמן מהיום יום. הבאנו לכם הצעות לסיור חווייתי בבני ברק, הצגה לילדים, ומשלוחי מנות ערכיים ובעלי שיעור גדול לילדים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 11:49 י באדר התשעח

פעילויות ומשלוחי מנות ערכיים לפורים
פורים, צילום: שאטרסטוק

סיור חווייתי בבני - ברק

מחלקת שי"ח (שיח ישראלי חרדי) של ארגון "גשר" מקיימת השנה סיור מודרך ראשון מסוגו בחג הפורים בעיר בני ברק. בפורים לובשת העיר החרדית מראה נדיר ומיתולוגי: ילדים וילדות בתחפושות צבעוניות מחליפים משלוחי מנות, המון אדם מחלק צדקה לארגוני החסד הרבים, סעודות פורים מהודרות הפתוחות לכל דכפין, קריאות מגילה בנוסחים שונים בכל קרן רחוב והעיר בני ברק צהלה ושמחה.

מטרת סדרת הסיורים, להסיר את החסמים ולהכיר לעומק את החברה החרדית בנקודות ואירועי מפתח באופן חוויתי, ע"י מדריך חרדי שיוכל לספק הצצה למקומות ואירועים שאינם מוכרים למי שאינו בקי בקיומם".

הסיור יתקיים ביום חמישי י"ד באדר תשע"ח 1.3.18 בשעות הבוקר (שעה מדויקת תימסר לנרשמים) בעלות סמלית של 30 ש"ח לאדם.

 

 

משלוח מנות לתולעי ספרים

קבוצת ש"כולו טוב", הינה עמותה המאגדת שמונה  תחומי תעסוקה המבוססים על מודל ייחודי: "היחידה המשלבת" , מודל תעסוקתי כלכלי – חברתי המשלבים מתמודדי נפש בקהילה, חברה ובשוק החופשי. העמותה זכתה בפרס בינלאומי באו"ם על פיתוח המודל.

"סיפור חוזר"-  רשת הספרים החברתית לספרי יד 2' מקבוצת "שכולו טוב", מציעה לכם משלוח מנות מקורי עם ערך חברתי – מארז של ספרים אהובים מקושטים במטבעות שוקולד.

בסניפי הרשת תוכלו למצוא את כל סוגי הסיפורת לילדים ומבוגרים כאחד: מספרים רבי מכר, ספרי שירה, אוטוביוגרפיה, רומנים, ספרי ילדים ועוד.

ניתן להגיע לסניף הקרוב אליכם של רשת "סיפור חוזר" ולבחור את הספרים האהובים עליכם לאנשים היקרים לכם במארז של משלוח מנות מעוצב בשילוב של מעות שוקולד, ממפעל השוקולד החברתי גם כן – "קורינט". אתם תבחרו כמה ספרים לשלב במשלוח המנות החברתי. עלות ספר 20 ₪ בלבד! 

מרכז שירות לקוחות ארצי 03-5341400.

סיפור חוזר

סיפור חוזרצילום: יח"צ

 

לא צריך להיות גיבור על כדי להציל מזון

לקט ישראל, ארגון הצלת המזון הגדול בישראל, יוצא בפעילות מיוחדת לקראת פורים. מטרת הפעילות להעלות את המודעות בקרב הציבור הרחב לחשיבות נושא הצלת עודפי המזון ואיסוף תרומות למימון תשתית להצלת עודפי המזון (כוח אדם, רכבי הובלה וכיו"ב). בגין כל תרומה שתגויס, מתחייב הארגון להעביר "משלוח מנות" של ירקות ופירות שהוצלו לאוכלוסיות נתמכות.

תרומה של 63.30 ₪ באתר הייעודי, תאפשר לכל תורם לשלוח כרטיסי ברכה אלקטרוניים ללא הגבלה אותם מעטרים הירקות והפירות המצחיקים שהתחפשו לחג הפורים. הארגון מתחייב להציל מכל 4 ₪ שיתרמו 5 ק"ג של ירקות ופירות שיועברו לאוכלוסיות נתמכות.

היעד שהציב לעצמו הארגון הוא להגיע ל 250,000 אנשים שיתרמו "משלוחי מנות" בריאים לחג הפורים.

  

 

הכניסה למוזאון ארצות המקרא בפורים - חינם לילדים!

מוזיאון ארצות המקרא מזמין אתכם לבלות את החג עם מגוון פעילויות בלתי נשכחות, במסגרתן ייצאו המבקרים במוזאון לסיור מקראי בעקבות סיפורה של אסתר המלכה והנשף ששינה את גורלה. הילדים יכינו מתנות יצירתיות לחג, יענו על חידות ומשימות. 

בנוסף, יוכלו המבקרים להשתתף במשחק נושא הפרסים - "המירוץ למוזיאון", שיוביל את הילדים והוריהם באמצעות אפליקציה חדשה וייחודית, להרפתקה סוחפת מהודו ועד כוש, במהלכה יגלו את ארמון אחשוורוש, חותם המלך, ומוצגים ופריטים היסטוריים מתקופת המקרא. כמו כן, יתבקשו המשתתפים לאתר בין רחבי הגלריות חפצים אבודים, לבצע משימות מאתגרות ולענות על חידות עתיקות.

הפעילות תערך ביום רביעי, י"ג באדר, 28/2/18 וביום חמישי, י"ד באדר, 1/3/18, בשעות 11:00 ו- 12:30

משך הפעילות כשעה, ומיועדת לילדים בגילאים 4-10. לאחר הסיור יוכלו הילדים להשתתף בפעילות יצירה עצמאית הכוללת חידות ומשימות לכבוד החג, ללא תשלום נוסף. מחיר השתתפות בסיור לילד / מבוגר: 22 ₪

"המרוץ למוזאון" – מרוץ נושא פרסים בין המוצגים והגלריות השונות

הפעילות תערך ביום רביעי, י"ג באדר, 28/2/18, הזנקה ראשונה למרוץ בשעה 17:00, והזנקה שנייה בשעה 18:30. משך הפעילות כשעה ומיועדת לגילאים 7-15. מחיר השתתפות במרוץ לילד / מבוגר: 22 ₪

מספר מקומות מוגבל, יש להירשם מראש.
 

מוזיאון ארצות המקרא, סטפן וייז 21, שדרת המוזאונים, ירושלים.    טלפון: 02-5611066

מוזיאון ארצות המקרא

מוזיאון ארצות המקראצילום: נדב אריאל

 

 

הצגת ילדים חדשה בבית אבי חי - דוד

​​בסדרת ההצגות המקורית מבית היוצר של בית אבי חי, "מלכים", עולה בכל פעם הצגה המוקדשת לאחד ממלכי ישראל. את הסדרה פתחה ההצגה "שאול", וכעת- עולה בבכורה ההצגה דוד, עם תלבושות מרהיבות, מוזיקה מדבקת, עלילה עוצרת נשימה ומוסר השכל.


בסיפור זה נחשפים צדדים מורכבים בדמותו של המלך האהוב והמוערך. ההצגה מציעה פרשנות ביקורתית אך ידידותית לילדים לסיפורו של דוד, כשהמלך דוד מפליג בזיכרונותיו לצעירותו, ומהרהר בבחירות שקיבל. בהצגה גם נפגוש בדמותה החזקה והמרתקת של בת שבע ונכיר אותה מקרוב, לאחר שקיבלה מקום מצומצם בסיפור התנ"כי.

ההצגה מעמתת את הצופים עם שאלות חשובות: איך בוחרים נכון? אם שגיתי וטעיתי, איך מתקנים? וכמו בסיפורים רבים, ישנו גם מוסר השכל: החזקים צריכים לדאוג לחלשים ולא לנצל אותם.

הצגות בכורה: 28/2/18, 1/3/18 | 15:00,  11:00 | מגיל 5 ומעלה.
 


משלוח ברכות  פעילות קהילתית מבוססת נתינה במיוחד לפורים

פעילות חווייתית, בה כל ילד תורם את חלקו ליצירת פרויקט משותף ובעל משמעות. המשלוח, המורכב בדרך כלל מממתקים, הופך למשלוח של ברכות ואיחולים בעלי משמעות שנוצר על ידי קבוצה גדולה של אנשים.
משלוחי המנות יורכבו מאיחולי ברכות שונות, כשכל ילד יבחר במילים שהוא רוצה לברך בהן את האחר: אהבה, שמחה, בריאות וכד'.  כל ברכה תהפוך לקופסה תלת מימדית, (בקיפול ובהדבקה) ותצטרף כפרט בתוך תמונות ענק שתורכב מכל הקופסאות שהילדים יצרו. במהלך הפורים יצטרפו  לאט לאט - כל הקופסאות והאיחולים (של כ-800 ילדים) תמונות ענק שייתרמו לבית חולים, לפנימייה לילדים בסיכון ולבית אבות.
הסדנא תתקיים  ב - 4 סבבים מיד בתום ההצגה של דוד .


מחירי כניסה: 30 ₪ לילד, 10 ₪ למבוגר מלווה , סדנת היצירה כלולה במחיר הכניסה להצגה.

 פרטים נוספים על כל האירועים והזמנת כרטיסים, בטלפון: 02-621-5300

משלוח ברכה

משלוח ברכהצילום: בית אבי חי