מדוע הוצגה ספירת העומר באוטובוסים בירושלים?

בשבוע האחרון דווחו נוסעים רבים באוטובוסי אגד בעיר כי בשלט ה´עצור´ מופיעה גם כתובת המציגה את מניין הימים בספירת העומר. ´כיפה´ בדק מה הוביל ליוזמה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/04/14 16:43 כז בניסן התשעד

מדוע הוצגה ספירת העומר באוטובוסים בירושלים?
עמית אדרי, צילום: עמית אדרי

"היום תשעה ימים שהם שבוע אחד ושני ימים לעומר". זו הכתובת אשר קידמה את פני הנוסעים הרבים ביום חמישי האחרון כשעמדו או ישבו על הכיסאות באוטובוסי חברת אגד בירושלים. בין התחנות, מתחת לשלט העצור, נכתב מניין ספירת העומר של אותו יום. דיווחים הגיעו ממקומות רבים בעיר ביניהם גילה, קרית יובל, סמוך לעיר העתיקה ובאוטובוס מירושלים לעפרה ולבית אל.

"נסעתי באוטובוס מגילה למרכז העיר וכשבאתי לצלצל בפעמון פתאום שמתי לב שמתחת ל'עצור' יש את ספירת העומר", מספרת רונית דיין, 21, ל'כיפה'. "אני חושבת שזה מבורך. הלוואי וכל האוטובוסים היו מפרסמים את ספירת העומר".

(צילום: עמית אדרי)

מבדיקת 'כיפה' עולה כי לא מדובר בגחמה של נהג אוטובוס אשר החליט לזכות את נוסעיו במצווה אלא במהלך מתוכנן היטב של אגד. "ההודעה לנוסע המיידעת את מניין ימי ספירת העומר הוצגה במסגרת ניסוי במערכת נצ"ר - ניהול צי רכב - שתכליתו הצגת הודעות מתוזמנות לנוסעים", מספרים באגד ל'כיפה'.

לצערם של הנוסעים הסרוגים, הניסוי נערך בצורה מוגבלת באוטובוסים המשוייכים לסניף אחד בלבד בירושלים ועם סיום הניסוי הופסקה התצוגה. באגד הבהירו כי לא מדובר בפרויקט קבוע אלא בניסוי בלבד. "ככלל, צגי המידע נועדו להעברת מידע הנוגע למסלול ותחנות המוצא, הדרך והיעד של קווי השירות". בקרב הנוסעים הדתיים כפי הנראה תירשם אכזבה מכך שלא מדובר בדבר שבשגרה. רק שלא ישכחו את ספירת העומר הערב.