עייפים? הסוכות הקלות ביותר לבניה

רוצים לבנות סוכה בקלילות מבלי להזיע ומבלי להרים פטיש? ישנן כמה פתרונות יעילים חלקם מתאימים לסוכת קבע וחלקם פתרונות המתאימים לטיולים. כך תוכלו לבנות סוכה תוך חמש דקות היכן שלא תהיו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/09/15 09:03 יא בתשרי התשעו

עייפים? הסוכות הקלות ביותר לבניה
צילום מסך, צילום: צילום מסך

עצלנים רגילים

אם אתם לא נועזים מידי תסתפקו בסוכות המדולריות השונות, יתרונן של סוכות אלו מעבר לבניה הקלה יחסית שלהן שניתן להרחיב אותן בכל שנה על ידי הוספת מוטות נוספים אותם ניתן לרכוש בנפרד וכך בעצם להרחיב את הסוכה במחיר זול יחסית מבלי להזדקק לסוכה חדשה.

בשוק יש כמה מתחרים המייצרים פחות או יותר את אותם הרעיונות וההבדלים המשמעותיים הם ברמת התוספות שתקבלו יחד עם הסוכה, חלק מהיצרנים מבטיחים פטיש גומי ייחודי שניתן בעזרתו להרכיב את הסוכה מבלי לפגוע בצבע של המוטות. כמובן שגם איכות הבד (בד מצנח) ורמת הסכך המצורף שונות בין היצרנים ויש לשים לב היטב לסיבות שסוכה יקרה יותר או זולה באופן מחשיד.

כמו כן, מומלץ לשים לב שהמשטח שברשותכם מתאים לסוג הסוכה שאתם קונים בחלק מהמקרים תצטרכו לרכוש גם משטח פי.וי.סי בגודל מתאים כדי ליצור משטח חלק ונעים.

(צילום: אילוסטרציה, shutterstock)

עצלנים +

אין לכם כוח אפילו להרים פטישון מגומי או לחילופין אין לכם מקום כלל לבנות סוכה, הסוכה למטייל היא הפתרון המושלם בעבורכם. היא מגיעה בגדלים שונים, הגודל המינמלי הוא 1X1 מט' רוחב ו-1.7 מט' גובה (סוכת נחלים) הגודל המקסימלי עליו ניתן להגיע עד 2.5X2.5 מט' רוחב ו-2 מט' גובה (סוכות ירושלים), כמובן שישנם גם גדלי ביניים.

מדובר בסוכה המתקפלת כולה לתוך נרתיק ומשקלה נע בין 15-20 קילו. עבור הסכך ניתן להשתמש בענפים מהשטח או להביא בנוסף מחצלת סכך בגודל מתאים. הסוכה נבנית בתוך כמה דקות (וגם נראית בהתאם) ויכולה להיבנות במהירות במהלך החג לארוחה בחנייה של הבניין ולהתקפל משם כמה דקות לאחר סיום הסעודה.

(צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמים אין קשר לידיעה. Yossi Zamir, פלאש 90)

סופר עצלנים

סוכה מתנפחת היא המצאה חדשה יחסית של השנים האחרונות אם כי נראה שהאלגנטיות שלה והקלות בה ניתן להקים אותה הופכות אותה לאחת המועמדות המובילות בתחרות הסוכה הקלה לבניה כשמלבד ללחוץ על כפתור לא תצטרכו לעשות כמעט כלום.

ישנם בשוק כבר כמה מתחרים אך הטוענת לכתר המקוריות היא חברת 'ירוק' שמצהירה שהסוכה אותה היא מייצרת מתנפחת תוך 46 שניות בלבד - סוכה תוך פחות מדקה. הסוכה מצוידת בשסתום לחץ אוויר אוטומטי ושומר שבת ששומר כל העת על הסוכה מלאה באוויר. גם פה כמובן יש צורך בסכך נפרד כשמחצלאות למיניהן יעשו את העבודה עבורכם מבלי שתצטרכו להגיר אפילו אגל זיעה אחד.

בדומה לשאר הסוכות המהירות גם הסוכה המתנפחת מגיעה במספר גדלים - 3X2, 3X3, 3X4, 3X5. היצרנים מבטיחים כי למרות היותה בלון אחד גדול הסוכה לא זזה בשום מזג אוויר בשל פטנט בו ממלאים בתחתית הסוכה מים שמחזיקים את הסוכה צמודה לקרקע מבלי שהרוח יכולה להזיז אותה כלל.

הסוכה המתנפחת מאוחסנת בתיק טרולי - מזוודה על גלגלים, שוקלת כ-40 קילו וקלה לניוד וחוסכת מקום רב באחסון שלה במהלך השנה. הסוכה כשרה למהדרין ומאושרת ע"י רבנים רבים. מחירה של הסוכה המתנפחת אינו נמוך כלל ועומד על מעל 2000 ₪ אם כי יש לציין שהתוצאה יפה ונראית נוחה להפליא.

[embed]

]