הרב אריאל: חל איסור חמור ללכת להופעות במוצ"ש הקרוב

בשל העובדה שהצום נדחה, רבים בציונות הדתית מתכוונים ללכת להופעות במוצ"ש. לדברי הרב אריאל, "דווקא משום שהצום נדחה זה יותר חמור. אסור גם לספרדים וגם לאשכנזים לצאת להופעות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/07/15 12:43 יד בתמוז התשעה

הרב אריאל: חל איסור חמור ללכת להופעות במוצ"ש הקרוב
shutterstock, צילום: shutterstock

בשל העובדה שהצום נדחה, ונחשב להרבה יותר פשוט מבחינת האיסורים, רבים בציונות הדתית מתכוונים ללכת להופעות במוצאי שבת הקרובה, ערב י"ז בתמוז. בשיחה ל'כיפה' מסביר הרב יעקב אריאל כי אסור מכל וכל ללכת להופעות כאלו אלא אם מדובר בשירים נוגים.

"ההלכה פשוטה", הוא אומר. "לא מתאים לשמוע מוזיקה, אלא אם מדובר במוזיקה קלאסית או שירים נוגים. אם מדובר במוזיקה רגילה, קצבית, אסור לכולם, הן לאשכנזים והן לספרדים, לצאת להופעה שכזו".

לדבריו, למעט הרב משה פיינשטיין שהתיר בשעת הדחק לצאת לחתונה או הופעה, כל הפוסקים קובעים כי הדבר אסור. עוד מבהיר הרב אריאל כי דווקא משום שמדובר בצום נדחה הדבר חמור יותר.

"האבל מתחיל בערב ורק האיסור על אכילה מתחיל בבוקר", הוא מסביר. "הצום מתחיל בערב, ולכן אסור לאכול אם לא עשו תנאי באמצע הלילה. דווקא משום שזה צום שנדחה האיסור על האזנה למוזיקה חמור יותר. מבחינת תאריך מקבלים כבר את האבל בשבת, אבל בגלל שלא אבלים בשבת זה נדחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן