"רבנים ומנהיגי ציבור, דברו על לב ירושלים"

הרב הראשי של העיר ירושלים מפרסם לציבור קריאה ביום חגה של העיר: "הננו קוראים לכל אחינו בני ישראל בכל אתר ואתר להעלות את ירושלים לראש סדר היום"

חדשות כיפה 24/05/17 12:12 כח באייר התשעז

"רבנים ומנהיגי ציבור, דברו על לב ירושלים"
הרב אריה שטרן, צילום: נתי שוחט/פלאש90

ביום ירושלים מפרסם רב העיר, הרב אריה שטרן קיראה ציבורית הקוראת לציין את היום בכל אתר ואתר.

"במלאת חמישים שנה לשחרורה ולאיחודה של ירושלים תחת דגל ישראל, הננו קוראים לכל אחינו בני ישראל בכל אתר ואתר להעלות את ירושלים לראש סדר היום: במוסדות החינוך, בקהילות ובכל המסגרות הציבוריות. ראוי לנו שנזכיר ונזכור את החסד הגדול אשר נעשה עימנו מאת ה' במלחמת הבזק של ששת הימים במסגרתה זכינו אף לשחרור הכותל שריד בית מקדשנו וכזכור זו הייתה חוויה ייחודית של פעם בכמה דורות".

עוד הוסיף הרב וכתב: "ההתרגשות הגדולה שאחזה אז את כל הציבור הוכיחה כי אכן יש לכולם את הניצוץ הפנימי שחפץ בקשר עם ירושלים, עם מה שהיא מסמלת בהיותה עיר בירה עיר שיש בה שילוב של תורה, קדושה ומלכות.

כך גם היום, אנו קוראים לכם, בואו כולם לירושלים לשמוח ולהודות לה' על כל הטובה אשר גמלנו, בהקמת המדינה, בשחרורה של ירושלים, והכל תוך כדי מלחמת גבורה שעמדנו בה בסייעתא דשמיא מול כל האויבים הקמים עלינו".

הרב שטרן אף הוסיף וקרא לרבנים ומנהיגי הציבור לעורר את החיבה לעיר ירושלים: "אף אתם רבנים ומנהיגי הציבור דברו על לב ירושלים ושאלו בשלומה ותחברו אליה גם את מי שאינו יכול לבוא בעצמו מכל סיבה שהיא, וזכרו כי 'למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך' ".