אלפים בריקוד דגלים ברחובות ירושלים

לקראת סיום יום ירושלים אלפי בני נוער ומבוגרים הציפו את ירושלים ודגלים בידיהם לריקוד הדגלים המסורתי. נתניהו בגבעת התחמושת: " עם ישראל תמיד ידאג לירושלים הבנויה והשלמה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 19:32 כח באייר התשעד

אלפים בריקוד דגלים ברחובות ירושלים
עינת קורמן - סוכנות תצפית, צילום: עינת קורמן - סוכנות תצפית

כמדי שנה אלפי צעירים וצעירות השתתפו היום (ד') ב'ריקוד הדגלים' המסורתי המתקיים מדי שנה ביום ירושלים. האירוע התקיים תחת אבטחה כבדה של שוטרים בעוד ההמונים הולכים אל עבר רחבת הכותל המערבי לעצרת התפילה המציינת את החגיגות.

(צילום: עינת קורמן - סוכנות תצפית)

בנוסף לריקוד הדגלים בירושלים, מאות בני אדם צעדו היום (ד') מכל רחבי העיר בראשון לכיוון רחבת העירייה שם קיימו הצועדים 'ריקודגלים' והרקדה המונית לכבוד יום ירושלים. צעדת הדגלים אורגנה על ידי ישיבת ההסדר בעיר בראשות הרב שלמה לוי, וחברי מועצת העיר, עו"ד אלי יבלון (הבית היהודי) ומחזיק תיק הצעירים במועצה, דורון אוזן. באירוע השתתפו מבוגרים, ילדים ובני נוער מכל תנועות הנוער הפועלים בעיר, בהם תנועות אריאל, בני עקיבא, הצופים והנוער העובד. כמו כן, בצעדה לקחו חלק משפחות רבות מהגרעינים התורניים הפועלים בעיר שחילקו למשתתפים חומרי הסברה על יום ירושלים ושחרור העיר במלחמת ששת הימים.

הצועדים יצאו במקביל ממספר מקומות בעיר - שכונת רמת אליהו, בית הספר 'בן גוריון', מרכז העיר ועוד, כאשר בסיום נפגשו החוגגים ברחבת העירייה שבה החל ריקוד הדגלים המסורתי. הרב שלמה לוי שמלווה ומעודד מזה מספר שנים את האירוע ציין כי: "ירושלים, כעיר שחוברה לה יחדיו, עושה את 'כל ישראל חברים' ופועלת לחיבור הפנימי בין כל חלקי האוכלוסייה בציבוריות הישראלית וניתן היה לראות זאת בצעדה אמש". עוד הוסיף הרב לוי כי: "השנה היה חיבור מיוחד בין כל סגנונות האוכלוסייה בעיר והיה משמח להבחין בגילויי השמחה של התושבים. אנו מקיימים את הפסוק: 'ראשון לציון הנה הנם ולירושלים מבשר אתן', ומעלים על נס את ייחודה של ירושלים מתוך ראשון לציון", דברי הרב לוי.

רב קהילת מעיין חיים וחבר הגרעין התורני בעיר, יהונתן סנדרס, סיפר כי במהלך הצעידה בשכונת רמת אליהו, יצא לקראתם תושב המקום ששאל אותם לשם מה נערכת הצעדה. "הסברתי לו שזה לכבוד יום ירושלים, לרגע הבחור שתק, תפס את ראשו ואמר שהוא לא מבין כיצד הוא שכח זאת, למרות היותו אחד מחיילי הצנחנים ששחררו את ירושלים בשנת 67. זה היה מאוד מרגש", ציין סנדרס.

(צילום: גלעד פרנקל) חוגגים בראשון לציון

אלפים השתתפו היום ברחבי הארץ בחגיגות יום ירושלים. בבית המדרש של ישיבת הכותל נאספו הבוקר (ד') ישיבות הסדר וישיבות גבוהות שעלו לירושלים ליום שכולו תורת ירושלים.

שיעורים בנושא ירושלים העבירו הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון וישיבות בני עקיבא, הרב חיים גנץ - ראש ישיבת מעלה אליהו ת"א, הרב זלמן מלמד - ראש ישיבת בית אל, הרב ברוך וידר - ראש ישיבת הכותל, הרב יואל מנוביץ - ראש ישיבת הגולן, הרב שלמה רוזנפלד - ראש ישיבת שדמות מחולה, הרב דוד תורג'מן - ראש הישיבה בדימונה. בחתימת היום כובד הרב ישעיהו הדרי נשיא ישיבת הכותל ויקיר ירושלים.

הרב ברוך וידר, ראש ישיבת הכותל, יוזם היום , ברך את הבאים ללמוד בשבחה של ירושלים: " אין מתאים יותר מיום של לימוד תורת ירושלים כדי להתחבר אל עיר הנצח, ליבו של העם ומרכז התורה של העם היהודי ".

בבוקר (ד') התקיימה תפילת שחרית חגיגת ברחבת הכותל בהשתתפות מספר רב של ישיבות הסדר וישיבות נוספות ברוב עם, יוזמת הרב אלישע אבינר ראש הכולל בישיבת מעלה אדומים.

בליל יום ירושלים נערכה בישיבת הכותל עצרת הודיה של ישיבות ההסדר לציון יום שחרור העיר ה-47, בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ח"כ וסגן שר החינוך אבי וורצמן ,הרב ישראל אריאל ממשחררי העיר העתיקה, אל"מ נוחי מנדל סגן מפקד אוגדת עזה ולשעבר מח"ט ירושלים ואיתן עוזרי מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר.

(צילום: יחצ)

אל"מ נוחי מנדל, תיאר את סיפור הקרב על העיר והדגיש כי כיבוש העיר היה נס:" ברור שהקב"ה כיוון אותנו לכיבוש ירושלים במלחמת ששת הימים- שלוש החטיבות שכבשו את ירושלים- כלל לא יועדו ללחימה על ירושלים."

אל"מ מנדל אף התייחס למצב הסבוך השורר כיום בגזרת עזה שתחת פיקודו. " מי שנמצא היום בעזה פועל בקושי גדול אני מאחל לכולנו שנזכה להמשיך וללכת בדרך שהקב"ה מתווה אותנו."

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הדגיש בדבריו את חשיבות ירושלים בכלל והר הבית בפרט :" יש לכם את הזכות הגדולה ללמוד במקום ממנו רואים כל העת את הקודש", אמר הרב לתלמידי הישיבה.

את העצרת חתם הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש וממשחררי העיר העתיקה, אשר סיפר את חוויותיו כלוחם במלחמה ותיאר מזווית ראייתו כיצד יד ה' נכחה באופן ברור בשחרור ירושלים.

הרב ליפשיץ, המשגיח של ישיבת הכותל, אשר הנחה את העצרת בירך את הרב הדרי מייסד ונשיא הישיבה שזכה השבוע בתואר יקיר ירושלים.

גם בישיבת חומש חגגו את יום ירושלים. אמש (ג') התקיימה סעודה הודיה חגיגית בישיבת חומש המתחדשת לציון שחרור השומרון במלחמת ששת הימים. כולנו זוכרים ומציינים את יום כ"ח באייר כיום שחרור ירושלים. אך מעטים יותר זוכרים שזהו גם יום הזיכרון של שמואל הנביא שכונה 'הרואה', הרואה למרחקים.

ומעטים עוד יותר זוכרים שבימים כ"ח וכ"ט באייר הושלם שחרור השומרון כולו, עיר הברית שכם וקבר יוסף הצדיק. אמש התקיימה בחומש סעודה חגיגית של ישיבת חומש המתחדשת בהשתתפות משפחות גרעין חומש ומטה חומש תחילה הפועל בהתמדה מזה שבע שנים בחידוש ההתיישבות היהודית בחומש ובצפון השומרון.

במהלך הסעודה הגיעו לפתע כוחות צבא ומסוק צבאי ריחף ונחת באזור פעילות הישיבה אך הכוחות יצאו לאחר מס דקות והסעודה המשיכה כסדרה. בני קצובר מראשוני המתיישבים בשומרון ופעיל במאבק להשבת הישוב היהודי לחומש הגיע על מנת לחזק את ידי הבחורים והאברכים אך בעיקר כדי להביע הערכה וחיזוק דווקא לנשות הגרעין כשם שעה הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל

צפו בחוגגים בחומש:

[embed]

]

(צילום: יעקב שטרן)

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו פתח בדברים במסגרת ישיבת הממשלה שהתקיימה בגבעת התחמושת לכבוד יום ירושלים: "לפני ארבעים ושבע שנים אוחדה ירושלים והיא לעולם לא תחולק עוד. מאז אותו יום, ירושלים התפתחה, היא משגשגת והיא פורחת. אנחנו נפגשים כאן מידי שנה כדי להבטיח שהשגשוג הזה יהיה גדול יותר, שהבנייה רחבה יותר, ושהפריחה תהיה מלבבת יותר. אנחנו מחויבים לירושלים הבנויה, השלמה והמתפתחת כדבר שהוא ציווי היסטורי של עם ישראל. שמעתי שיש מישהו שרוצה לבטל את היום הזה כחג לאומי - ואני אומר - זה לא רק חג לאומי זה נס לאומי בקנה מידה היסטורי. עם ישראל תמיד ידאג לירושלים הבנויה והשלמה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן