ריבלין: אם לא תבער בנו אש מוסרית, לקח השואה לא יילמד לעולם

ראש הממשלה ונשיא המדינה שיגרו מכתבים לקראת גמר חידון מורשת השואה של המכללה ירושלים והחמ"ד. נתניהו: "חובתנו היא להנחיל מורשת הניצולים לדורות הבאים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/04/15 16:23 כו בניסן התשעה

ריבלין: אם לא תבער בנו אש מוסרית, לקח השואה לא יילמד לעולם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לקראת גמר חידון מורשת השואה של המכללה ירושלים והחמ"ד המתקיים מחר שלחו נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו ברכות לעולים לגמר וליוזמי החידון.

"אני מאמין כי אם לא תבער בנו אש מוסרית, לקח השואה לא יילמד לעולם”, כתב ריבלין במכתבו. "קהילות ועמים ימשיכו להירצח, ילדים, נשים, גברים וזקנים ימשיכו לצעוד אל מותם ושבועת "לעולם לא עוד" תיוותר חלולה ומחוללת".

עוד הוסיף הנשיא כי "זוהי חובה ראשונה במעלה לא רק לזכור אלא גם ללמוד ולהנחיל את 'מורשת' אותה השאירו לנו התקופה הנוראה והאפלה ביותר בתולדות ימי עמנו. היו ברוכים במאמציכם ללמוד וללמד לשמור ולעשות".

ראש הממשלה נתניהו כתב למתמודדים ולראשי המכללה "רבים מניצולי השואה עלו ארצה, השתתפו במלחמות ישראל ומילאו תפקיד מרכזי בבניין המדינה. אנו מוקירים את מאמציהם ושואבים כוח מפועלם למען הכלל. בצד שימור זכרם של אחינו ואחיותינו נספי השואה, חובתנו היא להנחיל את מורשת הניצולים לדורות הבאים. חידון מורשת השואה הוא חלק ממחויבות זו. שמחתי לשמוע שמעל אלף בני נוער נרשמו לחידון. אני מאחל הצלחה לכל המתמודדים, ומברך את הזוכים".