הרב דוד לאו: השאלה היא לא איפה היה אלוקים בשואה אלא איפה היו בני האדם

הרב הראשי התייחס לשאלה הידועה איפה היה אלוקים בשואה ואמר "צריך לשאול את עצמנו איך בני אדם אפשרו לעצמם להתדרדר לרמה כזו ואיך אחרים שתקו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/04/14 09:23 כח בניסן התשעד

הרב דוד לאו: השאלה היא לא איפה היה אלוקים בשואה אלא איפה היו בני האדם

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו דיבר הבוקר (ב') בערוץ 2 על יום השואה והתייחס לשאלה הידועה איפה היה אלוקים בשואה. "השאלה היא לא איפה היה אלוקים בשואה אלא איפה היו בני האדם. איך בני אדם אפשרו לעצמם להתדרדר לרמה כזו ואיך אחרים שתקו? המציאות היא שאדם הוא אדם. הוא מסוגל לעלות ולהתעלות ולהפוך לאישיות טובה, ומצד שני הוא מסוגל להתדרדר לרמת אלימות ורוע שאין דומה לה ולשבור שיאים חדשים כל פעם מחדש".

"יש לי שאלות אבל אם אלוקים הוא יישות שאני מבין בה כל דבר אז הוא לא אלוקים אלא חבר. אנחנו מדברים על משהו ברמה גבוהה הרבה יותר, שאנחנו לא תמיד מבינים", הסביר הרב לאו. "אני לא יודע להסביר ואני לא מאלו שבאים ומסבירים שזה היה בגלל חטא כזה או אחר".

בתשובה לשאלה בנוגע לחרדים אשר מקיימים מנגלים בערב יום השואה וכן לא עומדים בצפירה, אמר הרב לאו כי "אני לא חושב שזה להכעיס, אלא משהו שנובע מחוסר מודעות וחוסר חינוך. לצערי אנשים לא תמיד מודעים ורגישים וניתן היה אתמול לראות גם חילונים ששיחקו כדורגל בגן סאקר בירושלים. זה לא בסדר וכואב לי על חוסר הרגישות. אנחנו חייבים להיות יותר רגישים".