הנער שלא חיכה לנאצים, אך איבד את כל משפחתו

כשזאב ז'בוטינסקי קרא ליהודי פולין לעלות לישראל, אבי פיקובסקי השתכנע . למרות שאביו ביקש ממנו לחכות עד שימכרו את כל רכושם, הנער הצעיר הרגיש שמקומו בארץ הקודש וקיבל החלטה שהובילה לפרידת עולמים מבני משפחתו

חדשות כיפה הרב עמי פיקובסקי 12/04/18 09:13 כז בניסן התשעח

הנער שלא חיכה לנאצים, אך איבד את כל משפחתו
ברח מהגלות וניצל. אבי פיקובסקי, צילום: באדיבות המשפחה

אבי ומורי ז"ל אמר לי ששמי עמי על שם עם מרדכי יצחק ז"ל. נולדתי ב ה"א באייר ולכן אבא אמר לי שאפשר גם להבין שזה ראשי תיבות של עם מדינת ישראל. 

אבי ומורי הגיע לארץ לבד, הוא סיפר לי שכשזאב ז'בוטינסקי נאם בפולין ואמר ליהודים: 'תברחו מהגלות לפני שהגלות תגמור אתכם', אבי ניגש לסבי וביקש ממנו לעזוב לארץ ישראל. אביו אמר לו: 'בני, חכה שישה חודשים, נמכור הכל ונעלה לארץ ישראל'. אבא הצביע לכיוון הצפון ואמר: 'בעוד 6 חודשים לא נצליח לצאת'. 

הוא החליט לעלות ארצה, לבדו. הוריו עוד הספיקו ללוות אותו לתחנת הרכבת. מאז אבא לא זכה לראות את משפחתו יותר. זו הייתה למעשה הפעם האחרונה שהם התראו. שם בתחנת הרכבת. 

במלחמה שפרצה אח"כ ליהודים לא היה סיכוי לשרוד. כולם הושמדו בעיירה שנקראית וורונרבא. אבא איבד את את חמשת אחיו ואחיותיו וגם את הוריו היקרים.
 
לפני מספר שנים זכיתי לקחת את שני אחיי לטיול שורשים. הגענו על פי עדויות מבני משפחת אולקניצקי שאתם היינו בקשר והם הסבירו לנו היכן התגוררו משפחתי.

מרגש היה להגיע לבית שבו אבא נולד וגר עם כל משפחתו. ראינו גם את גיא ההריגה. קבר אחים ששם נקברו כל משפחתנו. בכינו אך היינו גאים. אבא זכה לעלות לישראל, להצטרף לשורות הלח"י ולהקים משפחה לתפארת. זאת התשובה לשטן הגרמני יימח שמו וזכרו. 

עם ישראל חי וקיים לנצח נצחים.

הכותב הוא חוזר בתשובה, חסיד חב"ד ונחשב לרב של הכדורגלנים