נתקעתם בבית? המלצות לצפייה עם הילדים בסרטי תקומה ועצמאות

רוצים להכניס קצת תוכן ליום העצמאות, ללמד את הילדים מה היה פה לפני שנולדתם? מספר המלצות לסרטונים חינוכיים ומהנים ליום העצמאות. צפייה נעימה!

חדשות כיפה 01/05/17 14:53 ה באייר התשעז

נתקעתם בבית? המלצות לצפייה עם הילדים בסרטי תקומה ועצמאות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ארץ מולדת: המלחמה לעצמאות

פרק מתוך הסדרה מהערוץ של הטלוויזיה החינוכית, המציג דרך יומנו של לוחם פלמ"ח בתש"ח את המאורעות המכוננים בקרבות מרכזיים במלחמת העצמאות, ביניהם ההתקפה על השיירה בנבי דניאל, הכרזת העצמאות, פלישת המצרים, הקרב ביד מרדכי ולבסוף: הקמת צה"ל. הסרטון בן 21 דקות ודחוס-מאורעות אך אינו מהיר-קצב וסוחף וכולל ייסורי נפש וקרבות. יש לשקול לפי הגיל והבגרות.

חדשות מהעבר: הכרזת העצמאות

סרטון ויראלי ממושך, בסגנון מהדורת חדשות עם מבזקים, על דוד בן גוריון ובעיקר על הכרזת העצמאות. הסרטון כולל הרבה הומור, דחוס במידע, ובעל קצב מהיר שמזגזג בין "סטטוסים" ו"פוסטים" של בן גוריון לדו-שיח בין עידן אלתרמן למירי נבו.

 

לבד על החומות - סיפורם של לוחמי הרובע היהודי בירושלים בתש"ח

סרטון של קרוב לארבעים דקות בסגנון מרכז-מבקרים אבל מהזן המשובח: ראיונות מתמשכים עם לוחמים ומפקדים ברובע היהודי בתש"ח, ובראשם משה רוסנק, מוסבר, מקוריין וערוך היטב. מעניין, עצוב ומרובה מלל (על אף שלא רצוף). לשיקולכם.

 

 

סדרת הסרטונים של אלידע בר שאול בערוץ אורות

אם אתם מחפשים קצר, קולע ועם מעט שינוי רקע- מדובר בתחנה קצרצרה מתוך סיור שלם (באדיבות הפינה הנפלאה של ערוץ אורות, סנדלים תנ"כיים) של אלידע בר שאול המעולה [עם מוזיקת רקע שמוסיפה המון לאווירה]. והפעם: רחוב הנביאים, גורלו בתש"ח, הניסים של הניצול מגורל זה והחזרה כיום להתיישבות יהודית שם.

 

הכל אנשים: הרב קוק

מודי בר-און בעוד סדרה של החינוכית על אישים חשובים בתולדות המדינה שבדרך, והפעם על הרב קוק ובעיקר על מסע המושבות, אותו מסע חשוב להגברת האחדות בעם ושמירת המצוות בקרב החלוצים.

וברוח יום העצמאות מומלץ כמובן לראות גם את הפרק על הימים והשעות שלפני שבן גוריון הכריז על הקמת המדינה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן