לכבוד חגיגות ה-70: נוסח מיוחד של "על הנסים"

בארגון בית הלל קראו לציבור להוסיף נוסח מיוחד של התפילה במהלך התפילות ביום העצמאות ובברכת המזון. "בכך נמשיך את תחושת התודה והלל אל תוך החגיגה הברוכה ברחבי מדינת ישראל", נאמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/18 15:30 ב באייר התשעח

לכבוד חגיגות ה-70: נוסח מיוחד של "על הנסים"
יום העצמאות, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל, בארגון רבני ורבניות בית הלל קראו היום (ג') לציבור להוסיף נוסח מיוחד של תפילת "על הנסים" במהלך התפילות ביום העצמאות ובברכת המזון.

"אנו קוראים להביט במציאות הארצית הנפרסת לפנינו. הטוב והברכה של חיינו במדינת ישראל מחייבת אותנו להביט נכוחה במציאות ולעלות על פינו את מה שעינינו רואות. מציאות פלאית זאת של תקומת העם היהודי בארצו מתוך תשועה גדולה והצלה מיד הקמים עלינו אין לה אח ורע בהיסטוריית אומות העולם, והיא המובילה אותנו לאמונה ולמחויבות להרים עינינו כלפי השמיים ולהודות לקב"ה על הטוב והחסד שנעשה עמנו", אמרו בארגון. 

"כפי שלימדו אותנו חז"ל בחנוכה ובפורים, עיקרה של תפילת התודה צריכה להיאמר לצד ההלל בתפילת העמידה, ביום אותו תיקנו מייסדיה של מדינת ישראל. מתוך התבוננות של אמת ותודה ומחויבות להלכה ולמסורת התפילה, בית הלל מציע נוסח בן שבעים מילים לתפילת 'על הנסים' השואפת לתאר באמת ובאמונה את הפלא הגדול של יום העצמאות ותקומת העם היהודי ומדינתו". 

בבית הלל מציעים לציבור לאמץ את נוסח "על הנסים" הן בקרב בתי הכנסת והן בקרב כל משפחה ומשפחה. "אנו ממליצים לקרוא אותו בעת התפילה ביחיד ובציבור, ולא פחות מכך בברכת המזון של סעודת יום העצמאות. בכך נמשיך את תחושת התודה והלל אל תוך החגיגה הברוכה ברחבי מדינת ישראל. כל איש ומשפחה לפי דרכה ומנהגה".

יו"ר בית הלל, הרב מאיר נהוראי, אמר: "נוסח על הנסים נכון וראוי מדי שנה, אולם מזווית מבט של שבעים שנה הנס של תקומת המדינה נראה ומתגלה – מדינה מתפתחת בכל התחומים ועומדת בפני אתגרים בטחונים וכלכליים וערכיים משמעותיים. זו הזדמנות מיוחדת להודות ולהלל בתפילת על הנסים בו בזמן שאנו עומדים לפני ה' בתפילת העמידה וכן בברכת המזון שעיקרה הודאה על הארץ הטובה ועל מדינתנו שבאו אליה מקרב ארבע כנפות תבל".

להורדת הקובץ