זוכת חידון הציונות והמורשת למשפחות 2018: משפחת רוזנברג מרחובות

כמדי שנה, במוצאי יום העצמאות, התקיים גמר חידון הציונות של ההסתדרות הציונות העולמית, המועצה הציונית בישראל ומשרד ירושלים ומורשת. השנה זכתה  משפחת רוזנברג, מזכרון יעקב לאחר שגברה על תשע משפחות נוספות שעלו לגמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/18 20:00 ד באייר התשעח

זוכת חידון הציונות והמורשת למשפחות 2018: משפחת רוזנברג מרחובות
משפחת רוזנברג לאחר הזכייה בחידון הציונות, צילום: רויטל טודרס

מאות אנשים התכנסו בתיאטרון ירושלים ונכחו בגמר הגדול של חידון הציונות והמורשת למשפחות ששודר במוצאי יום העצמאות, בו התמודדו 10 משפחות בהרבים משפחתיים שונים. השאלות עסקו בסימן 70 שנה למדינת ישראל, מלחמות ישראל השונות, השירים, המקומות והסיפורים שליוו את מדינת ישראל במשך שבעים שנות קיומה.  

החידון ביוזמת הסתדרות הציונית העולמית, המועצה הציונית בישראל, ובשיתוף משרד ירושלים ומורשת ומתקיים כבר במשך חמש שנים. זהו פרויקט ייחודי בו משפחות מהארץ מתחרות זו בזו בנושאי ציונות ומורשת יהודית. 

בגמר הגדול זכתה משפחת רוזנברג מרחובות, עפרה (67), אריאל (42) עידו (42) ומיכאל (25). המשפחה זכתה בטיסה וסיור בעקבות הפעילות הציונית של הרצל באירופה. החידון שודר בערוץ 10 בהגשתו של אלי יצפאן.

חידון הציונות

חידון הציונות צילום: רויטל טודרס

במעמד הגמר, נכחו בקהל אישי ציבור, ראשי ערים והמועצות ובמעמד: השר להגנת הסביבה,לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית , אברהם דובדבני, יו"ר המועצה הציונית, יגאל ביבי, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, ומנכ"ל המועצה הציונית בישראל,שלומי אשכנזי.

השר להגנת הסביבה,לירושלים ולמורשת, מר זאב אלקין אמר: "חידון הציונות והמורשת, הפרויקט המשותף של משרד ירושלים ומורשת וההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל, הפך למסורת יפה בשנים האחרונות. אין הוכחה יותר יפה לכך, שהציונות חיה, נושמת ובועטת, מאשר החידון היפה הזה המחבר ביחד דורות שונים במשפחה סביב שאלות על מורשת הציונות, חידון שאלפי משפחות ישראליות מכל הארץ לקחו בו חלק פעיל בשלבים השונים. חגיגת יום העצמאות זה לא רק שירה וריקודים וקיום מצוות המנגל, חגיגת יום העצמאות זה גם הזדמנות להעמיק בסיפור הנפלא של תולדות הציונות ותולדות המדינה".

חידון הציונות

חידון הציונות צילום: רויטל טודרס

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, אמר: "השנה בציון 70 שנה לתקומת  מדינת ישראל, מרגש לראות משפחות שלמות ובינהן את הדור הצעיר המגלים בקיאות ורצון בחיזוק זהותו הציונית ומורשתה. אירוע זה המתקיים בערים רבות בארץ מעיד על הצורך של העם והנוער היהודי  בהשתייכות למסורת וההסטוריה המפוארת והערכית שלו. אנו מברכים את כל ראשי הערים והשותפים המסייעים לקיום האירוע החשוב זה ומאחלים לכלל ישראל עוד עשורים רבים של צמיחה והתפתחות בארצנו".