הספורט בחגיגות ה-80 לישראל: התחזית של אלי עציון

בשנים האחרונות מגיעים יותר ויותר דתיים להישגים בספורט מקצועני. יו"ר מרכז אליצור, אלי עציון, מקווה שבעוד עשור נראה ספורטאי אולימפי חובש כיפה, במקום עוד אחד שמוותר על השתתפותו בטורניר בגלל קיומו בשבת

חדשות כיפה יו"ר מרכז אליצור, אלי עציון 18/04/18 19:55 ג באייר התשעח

הספורט בחגיגות ה-80 לישראל: התחזית של אלי עציון
צילום: כיפה

"ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את שחקני קבוצת אליצור שומרון על זכייתם ההיסטורית באליפות המדינה בכדורסל, לאחר שהביסו במשחק המכריע את מכבי תל אביב. קפטן הקבוצה בירך 'שהחיינו' ברוב עם (ללא שם ומלכות), ואלפי האוהדים פצחו בשירת 'עם ישראל חי'".

גם אם התיאור נראה כעת דמיוני (אולי חוץ מבנט כראש ממשלה?), ייתכן מאוד שבעוד עשור לא נהיה כל כך מופתעים לקרוא ידיעה כזאת באתרי ובעיתוני הספורט. בשנים האחרונות לוקחים יותר ויותר דתיים חלק בפעילות ספורטיבית מקצוענית ומגיעים להישגים גדולים. למרות הקשיים בדרך שמתנגשים עם אורח חייהם, מראים לא מעט ספורטאים שאפשר להיות ספורטאי מקצועני גם מבלי לוותר על שמירת תורה ומצוות. 

אחת הדילמות שעמה נפגש כל ספורטאי דתי קשורה בשאלה האם לשחק בשבת או לא. למרות פסיקת בית המשפט לפיה יש לשמור על הסטטוס קוו ולהמשיך לקיים משחקי כדורגל בשבת, ניתן בכל זאת להבחין בהתקדמות בנושא לעבר שבת נטולת משחקים. הדיון הציבורי החם בסוגיה, לצד ההתגייסות ההמונית וחסרת התקדים של מאות כדורגלנים בעבר ובהווה (בהם שחקנים בכירים) שדרשו לבטל את קיום המשחקים בשבת, מעידה על כך שמשהו התקדם בנושא בכל זאת. 

לכך צריך כמובן לצרף את ההחלטה של בית"ר ירושלים אי שם בתחילת שנות האלפיים, לפיה הקבוצה לא תקיים משחקי בית במהלך השבת. עם השנים ההחלטה התרחבה ועברה לחול על כל משחקי הקבוצה - מהלך משמעותי ופורץ דרך שאולי יגרום לקבוצות נוספות להצטרף אליו בעתיד. 

לצד זאת לא ניתן להתעלם מהיוזמות הברוכות שצצו בשנים האחרונות המבקשות ליצור חיבור בין העולם הדתי לעולם הספורט, כדוגמת ליגות בתי הכנסת בכדורסל ובתי הספר לכדורגל שמשלבים בין חינוך ספורטיבי להנחלת ערכי היהדות.

אין ספק שאנו בתהליך שהולך ופותח הזדמנויות לעוד ספורטאים דתיים. אולי בעוד עשור נזכה לראות ספורטאי אולימפי חובש כיפה מניף את גביע המדינה או מייצג את המדינה בכבוד בתחרות בינלאומית, במקום לשמוע על עוד אחד שנאלץ לוותר על השתתפותו בגלל קיום טורניר בשבת.  

צפו בשאר התחזיות ליום העצמאות ה-80 של ישראל

נבחר לקדנציה שניה. עציון

אלי עציוןצילום: מרכז אליצור

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן